فتح خرمشهر، فتح خون/

برگزاری چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر در مشهد + تصاویر

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه خانواده شهدا و جانبازان فتح خرمشهر در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 24May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه خانواده شهدا و جانبازان فتح خرمشهر با حضور «جواد حامدزاده» معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی در سالن شهید هاشمی‌نژاد اداره‌کل بنیاد شهید استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: فتح خرمشهر باعث شد تا مردم به این حقیقت دست برسند که می‌توانند در برابر دشمن ایستادگی کرده و از استقلال خود دفاع کنند و این امر موجب تقویت روحیه مردم شد.

جواد حامدزاده افزود: خرمشهر با خون هزاران شهید آزاد شد که این مهم بیانگر آن است که مردم خون دادند تا یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندهند.

وی تصریح کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنه خراسان رضوی از ابتدای جنگ تحمیلی در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس حضور فعال داشتند و در عملیات بیت‌المقدس بیش از یک هزار و 400 نفر در راه آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را فدا کردند.

در این مراسم از جانبازان فاتح خرمشهر «مصطفی ابراهیم‌پورده سرخ»، «حبیب الله صادقی نائینی»، «مهدی مروی بهادران»، «حسن عین‌علی‌طلب»، «محمد شارعی» و «حق‌دوست» و مادر شهید «ابوالقاسم دشتبان» و همسر شهید «عبدالعلی صالحی» با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار