فتح خرمشهر، فتح خون/ سرهنگ «بهروش»:

سوم خرداد نماد ایثار و مقاومت است/ ضرورت تبیین حماسه سوم خرداد برای نسل جوان

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در خراسان‌جنوبی گفت: سوم خرداد را می‌توان بهترین نماد برای فرهنگ ایثار و مقاومت دانست که به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی می‌درخشد.
کد خبر: ۴۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ - 24May 2021

سوم خرداد بهترین نماد برای فرهنگ ایثار و مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «محمد حسین بهروش» رئیس گروه معارف جنگ سپهبد علی صیاد شیرازی در استان خراسان جنوبی، امروز در جمع کارکنان پایور و وظیفه منطقه پدافند هوایی شرق،ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: سوم خرداد را می‌توان بهترین نماد برای فرهنگ ایثار و مقاومت دانست که به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با تأکید بر اهمیت زنده نگهداشتن حماسه سوم خرداد، بیان داشت: آزادسازی خرمشهر به‌عنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد تا جوانان امروز و نسل آینده که از نزدیک با واقعیات جنگ روبه رو نبوده و از ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اطلاعی ندارند به خوبی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: جوانان ما باید بدانند که حماسه آزادسازی خرمشهر به تعبیر حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تنها یادآور فتح خاک نیست بلکه فتح و آزادسازی عالی‌ترین ارزش‌های اسلامی و انسانی است و به همین دلیل است که این روز برای همیشه در تاریخ ملت غیور ایران ماندگار شده و هر جا سخن از استقامت، شجاعت، ایثار، باور قلبی و ایمان به میان می‌آید یادی از سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر هم هست.

بهروش دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای عظیم و پربرکت دانست که تا ابد زنده و جاوید خواهد ماند و ادامه داد: همت بلند جوانان غیور، جانفشانی شهیدان گلگون کفن، عنایت خداوند بزرگ، دعای امام عظیم‌الشأن، ایستادگی مردان و زنان و ایثارگری جانبازان و آزادگان این مرز و بوم، پیروزی ملت ایران را در حماسه فتح خرمشهر رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد هر سال در تقویم کشور ما به روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی نام گرفته است، عنوان کرد: در این ایام یاد تمامی شهدا به‌ویژه سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و سپهبد شهید «صیاد شیرازی» خاطره‌ها را در دل‌ها زنده می‌کند.

رئیس گروه معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در خراسان‌جنوبی در پایان به نقش آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در حماسه آزادسازی خرمشهر کرد و گفت: ارتش نقش تعیین کننده‌ای در آزادسازی خرمشهر داشت به طوری که می‌شود گفت ارتش ستون آزادسازی خرمشهر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها