فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه سمنان:

سوم خرداد روز فتح خرمشهر نشانه ایثار و ایستادگی مردمی است

«خالقیان» گفت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر نشانه ایثار و ایستادگی مردمی است که با امام زمان خود امام خمینی (ره) عهد و پیمانی محکم بسته بودند.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ - 24May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «علی خالقیان» معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر که در هیئت رزمندگان سیدالشهدا (ع) سرخه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: قاسم سلیمانی موجب بیداری مردم مظلوم و مسلمان منطقه شده است و این تأثیرگذاری در سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان و تمام کشور‌های جهان به خوبی دیده می‌شود.

وی با اشاره به پیروزی مردم غزه گفت: مردم غزه با بیش از ۷۰ سال مقاومت توانسته‌اند برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستند؛ مردمی که روزی با پرتاب سنگ برابر این رژیم می‌جنگیدند امروز با شلیک بیش از ۳۰ هزار موشک آن‌ها را مجبور به پذیرش آتش‌بس بدون هیچ قید و شرطی کردند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: مکتب حاج قاسم زنده است و روحیه جهادی و انقلابی این سردار پرافتخار اسلام مرز‌های جغرافیایی را در نوردیده و الگوی امت‌های مسلمان شده است.

خالقیان تصریح کرد: بعضی‌ها گمان بردند که شاید بتوانند با ۲ قطبی دیپلماسی عمومی بتوانند تفکر مردان میدان را از بین ببرند.

وی ادامه داد: در همان روز‌های ابتدای انقلاب یادمان نرفته که رویکرد تجزیه‌طلبانه آمریکایی‌ها در کشور رسوخ کرد و می‌خواستند با ایجاد تفرقه بین مردم انقلاب را ساکت کنند، اما نقشه شوم آن‌ها به دلیل پیوند عمیقی که بین امام امت و ملت ایران وجود داشت در نطفه خفه شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر را نشانه ایثار و ایستادگی مردمی دانست که با امام زمان خود امام خمینی (ره) عهد و پیمانی محکم بسته بودند.

خالقیان با اشاره به نقش پررنگ مردم و رزمندگان استان سمنان در فتح خرمشهر گفت: اگر چه آن زمان در استان سمنان یگان و رده نظامی مستقر وجود نداشت، اما رزمندگان استان در گردان‌های تیپ‌های دیگر استان‌های کشور حضور داشتند.

وی بیان کرد: استان سمنان مفتخر است که ۸۲ شهید و صد‌ها مجروح و جانباز را در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: دشمنان در طول چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد به اشکال و روش‌ها و فن‌های مختلف نظیر جنگ سخت، جنگ نرم، اعمال تحریم‌های ظالمانه و دیگر دسیسه‌ها هدفشان نابودی انقلاب و نظام بوده است و همه تلاششان را برای ساکت کردن انقلاب کرده‌اند، اما تیرشان به سنگ خورده است.

خالقیان با بیان اینکه جنگ اقتصادی و نبرد رسانه‌ای راهبرد امروز دشمنان علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: ولایتمداری، هوشیاری، بصیرت و دشمن‌شناسی از مهم‌ترین راهکار‌های شکست توطئه‌های دشمنان است.

وی تاکید کرد: امروز باید آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم و در حفظ دست آورد‌های آن تلاش کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند «خرمشهر‌ها در پیش است» گفت: انتخابات یکی از خرمشهر‌های امروز است.

خالقیان اظهار داشت: امروز تلاش دشمن در عرصه انتخابات تحمیل اراده سیاسی خود و القای آن در ذهن مردم است بنابر این باید حواس‌ها جمع باشد.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای در روز انتخابات (۲۸ خردادماه) مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهد بود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار