فتح خرمشهر، فتح خون/ نماینده ولی فقیه در گیلان:

خداباوری رزمندگان دفاع مقدس برای جامعه امروز درس است

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه ایمان به خدا از عوامل آزادسازی خرمشهر بود، گفت: خداباوری رزمندگان دفاع مقدس برای جامعه امروز درس است.
کد خبر: ۴۵۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ - 24May 2021

خداباوری رزمندگان دفاع مقدس برای جامعه امروز درس استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که در گلزار شهدای تازه آباد رشت برگزار شد اظهار داشت: سوم خرداد هرگز از تاریخ ایران و جهان محو نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان سالروز آزادسازی خرمشهر را یکی از روز‌های به یادماندنی انقلاب اسلامی و از ایام الله‌های ملت ایران و همه ملت‌های آزاده عنوان کرد و افزود: شیرینی آزادسازی خرمشهر همچنان در کام رزمندگان دوران دفاع مقدس وجود دارد.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید، تصریح کرد: مدت ۵۷۸ روز خرمشهر در اسارت دشمن بعثی بود و با مجاهدت نیرو‌های مردمی و مسلح جمهوری اسلامی ایران آزاد شد.

آیت الله فلاحتی آزادسازی خرمشهر را سبب به هم ریختن معادلات جهانی خواند و متذکر شد: قدرت‌های استکباری با آزادسازی خرمشهر به این باور رسیدند آنچه که می‌تواند معادلات نظامی را تغییر دهد تسلیحات نیست بلکه ایمان با ظرفیت منابع انسانی است.

وی ضمن اشاره به روایتی از مام محمدباقر (ع) مبنی بر اینکه جهاد بر تمام اعمال برتری دارد، خاطرنشان کرد: مجاهدان از ویژگی‌هایی نزد خداوند برخوردارند و در قیامت اجازه شفاعت دیگران را دارند.

امام جمعه رشت با بیان  اینکه ایمان به خدا از عوامل آزادسازی خرمشهر بود، تاکید کرد: خداباوری رزمندگان دفاع مقدس برای جامعه امروز درس است.

وی ایثار ملت و رزمندگان دفاع مقدس را دومین عامل آزادسازی خرمشهر ذکر کرد و متذکر شد: رهبری امام عظیم الشأن از عوامل مهم پیروزی رزمندگان دفاع مقدس بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امداد‌های غیبی پروردگار از دیگر عوامل آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: خدای متعال وعده داده اگر ملتی خدا را یاری کند، پروردگار آن ملت را حتماً یاری خواهد کرد و یاری خدا را عملاً در آزادسازی خرمشهر درک کردیم.

وی با اشاره به اسارت ۱۹ هزار نفر از دشمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: خداوند وعده داده اگر ملتی خدا را یاری کند و به دفاع از ارزش‌های متعالی بپردازد پروردگار آن ملت را یاری می‌کند، مسیر را بر او هموار کرده و دشمنانش را از راه او بر می‌دارد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زبونی رژیم صهونیستی و پیروزی جبهه مقاومت در راستای وعده خداوند از یاری کنندگان پروردگار محقق شد، تاکید کرد: خدا همیشه کسانی را یاری می‌کند که در میدان عمل آرامش را بر خود حاکم کنند و افراط و تفریط نداشته باشند.

وی به فرمایش امام (ره) مبنی براینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اشاره کرد و افزود: ملت ایران سالروز آزادسازی خرمشهر را هرگز فراموش نمی‌کند و به نسل‌های آینده انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار