حضور حداکثری، اقتدار ملی/

حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح نیاز روز نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح نیاز روز نظام مقدس است، تصریح کرد: مردم استان در عملیات بیت‌المقدس نقش ویژه‌ای داشتند که بیش از ۳۵۰ نفر از رزمندگان استان در عملیات حضور داشتند.
کد خبر: ۴۵۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ - 24May 2021

حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح نیاز روز نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد سردار علی محمد اکبری امروز در مراسم آیین گرامیداشت سوم خرداد با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح ارزش‌های اسلامی است نه فتح سرزمین، اظهار داشت: امام در خصوص فتح خرمشهر گفتند «خدا خرمشهر را آزاد کرد» که این سخن به خاطر پیچیدگی‌هایی که در فتح این شهر بود زده شد، چون دشمنان قسم خورده آمده بودند در خرمشهر بمانند و برای همیشه این تکه ارزشمند استراتژیک کشور را از پیکر ایران جدا کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: به همین دلیل بعد از اینکه خرمشهر پس از طی روز‌های سخت توسط رژیم بعث عراق تصرف شد کارشناسان بعثی و صهیونیستی برای ۲۰ سال دفاع از این سرزمین برنامه‌ریزی کرده بودند، زیرا که رییس رژیم بعث عراق تصور داشت خرمشهر شهری فتح نشدنی است و گفته بود اگر کسی این شهر را فتح کند کلید بصره را به او می‌دهد و شرف عراق را در گرو فتح خرمشهر دانسته بود.

اکبری ادامه داد: در جنگ خرمشهر بیش از ۴۰ هزار بعثی حضور داشتند که از بیش از ۱۷ هزار کشته و بیش از ۱۹ هزار اسیر از این رژیم گرفته شد.

وی افزود: خداوند به کمک رزمندگان ناامید آمد و آنچنان کمکی کرد که علاوه بر این تعداد زخمی و کشته، تعدادی هم خود را به آب انداختند، لذا زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «خرمشهر‌ها در پیش است» به خاطر سختی‌های موجود در این فتح این سخن ایراده شده است.

اکبری با بیان اینکه امروز وظیفه من و شما در قبال این جمله مقام معظم رهبری، حفظ عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امتحان‌های بسیار سختی بعد از ۸ سال دفاع مقدس در مقابل نظام قرار گرفت که انتخابات پیش رو نیز یکی از این امتحانات می‌باشد.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح نیاز روز نظام مقدس است، تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس نقش ویژه‌ای داشتند که بیش از ۳۵۰ نفر از رزمندگان استان در قالب یگان‌هایی همچون لشکر امام حسین (ع) و لشکر ۸ نجف حضور داشتند و حدود ۸۰ شهید تقدیم نظام کردند و شهید زال یوسف یکی از فرماندهان این عملیات است که باید یاد و خاطر آن‌ها را گرامی داشت.

اکبری گفت: با عنوان حفظ آثار دفاع مقدس در بخش‌های مختلف استان اقدامات فاخری صورت گرفته که رونمایی مستند «شهید شاهمرادی» که معرفی یکی از فرماندهان تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) می‌باشد یکی از این آثار فاخر است.

وی در پایان گفت: عملیات خیبر، والفجر ۸ و والفجر ۱۰ از جمله عملیاتی هستند که رزمندگان استان افتخارات مختلف و مدال ولایت مداری را در آن‌ها کسب کردند که قابل ستایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار