فتح خرمشهر،‌ فتح خون/ رئیس حوزه هنری مازندران:

پرداختن به شهدای عملیات بیت‌المقدس ابعاد فتح خرمشهر را روشن‌تر می‌کند

«معصومی گرجی» گفت: پرداختن به شهدای عملیات بیت‌المقدس، موجب روشن‌تر شدن ابعاد حماسه فتح خرمشهر خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ - 24May 2021

پرداختن به شهدای عملیات بیت المقدس ابعاد فتح خرمشهر را روشن‌تر می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران امروز در دیدار با خانواده شهید «حسین اکبری دنگسرکی» ضمن تاکید بر نقش موثر رزمندگان مازندران در تمام مقاطع زمانی سال‌های جنگ اظهار داشت: شهید حسین اکبری دَنگسرکی برگ زرینی است در کارنامه رشادت و ایثارگری مردم استان و پرداختن به وی، علی الخصوص در مقطع عملیات بیت المقدس، موجب روشن‌تر شدن ابعاد حماسه خرمشهر خواهد شد.

وی با اشاره به غفلت و فراموشی ناشی از مشغله‌های مختلف گفت: متاسفانه هنوز شهید اکبری برای بسیاری (حتی مردم شهر ساری) ناشناخته بوده و روز سوم خرداد تنها به انجام کار‌های سطحی و ظاهری خلاصه می‌شود.

معصومی گرجی همچنین با برشمردن فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری در عرصه انقلاب و دفاع مقدس گفت: شهدا چراغداران راه راستین انقلاب هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم که برای شهید اکیری به عنوان یکی از یادگاران حماسه بزرگ خرمشهر به شکل هنری (و در چند رشته) کار‌هایی را انجام دهیم تا ان‌شاالله در سال آینده فضایی پربار در معرفی این شهید، سلوک و سیره وی و همرزمانش شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار برادر شهید حسین اکبری دَنگسرکی ضمن اشاره به نقش موثر وی در مبارزات سال‌های قبل از انقلاب در شهرستان ساری افزود: پس از وقوع جنگ با پیوستن به سپاه پاسداران با نمایش ذکاوت و شجاعت خود به نیرو‌های اطلاعات عملیات پیوست و با افراد بزرگی همچون سردار طوسی همکاری داشت.

وی درباره سیره اخلاقی شهید اکبری گفت: وی از ابتدا نقش متمایزی نسبت به بسیاری از افراد داشت و در خانواده و رفتار با والدین، همچنین مردم‌داری و حتی بعد‌ها در برخورد با همکاران و مسائل کاری همواره خدا را در نظر داشته و وظیفه شناس بود.

در پایان این دیدار با اهدای لوح یادبود به خانواده شهید حسین اکبری، ضمن یادکردی از آن شهید، از سال‌ها تلاش خانواده وی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطرات آن شهید قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها