بزرگترین پیکره کشور با عنوان نماد مقاومت کردستان رونمایی شد

بزرگترین پیکره کشور با عنوان نماد مقاومت کردستان در آبیدر سنندج رونمایی شد.
کد خبر: ۴۵۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ - 24May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، با حضور استانداران کردستان و سلیمانیه عراق و فرماندهان نظامی و انتظامی از بزرگترین پیکره کشور در آبیدر سنندج رونمایی شد.

این پیکره تحت عنوان پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

طول پیکره ایثار و مقاومت با احتساب پایه، 22 متر و وزن آن 30 تن است که اقداماتی نظیر محوطه‌سازی، نصب روشنایی، احداث فضای سبز و مبلمان پارکی در جوار این پیکره صورت گرفته است.

سردار ذبیح الله مالکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی بودند، اما با تکیه بر توان داخلی و نیروی ایمان به دشمن تا دندان مسلح پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در آن زمان در جنگ نابرابری بود، یک طرف ایران مظلوم به لحاظ توان دفاعی و امکانات نظامی و در سمت مقابل رژیم بعث عراق و پشت سرش استکبار جهانی با تمام ایادی به کشور ما یورش آوردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه خرمشهر 19 ماه در اسارت دشمنان بود، عنوان کرد: دشمن انقدر امکانات و موانع مختلف ریخته بود که مطمئن بودند امکان بازگردان خرمشهر به ایران وجود ندارد، تا جایکه صدام اعلام کرده بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند بصره را هم تقدیم می‌کنم.

مالکی تصریح کرد: فرماندهی پیامبرگونه امام راحل و نفس مسیحایی که در رزمندگان ولایتش دمیده شد و به یاری حق توانستند آنچنان غرشی بر رژیم بعث و استکبار جهانی بیافرینند که قریب 36 هزار نفر کشته و اسیر از رژیم بعث در عملیات آزادسازی خرمشهر گرفته شد.

وی افزود: مستشاران خارجی استکبار جهانی باورشان نمی‌شد که ایران اسلامی خرمشهر را پس گرفته‌اند حتی حاضر به اعلام این خبر نبودند، اما در این عملیات شاخ استکبار شکسته شد و این پیروزی را نصیب ملت ایران کردند.

وی با تاکید براینکه پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نمود عینی قدرت اسلام و پیروزی حق بر باطل بود. گفت: این پیروزی و امنیت که به برکت خون شهدا و رهبری داهیان امام رحل و رهبر معظم انقلاب به دست آمده تا به امروز ادامه و موجب اقتدار ملت ایران در عرصه‌های مختلف شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار کرد: امیدواریم خرمشهرهای دیگری که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند هرچه زودتر آزاد شود.

پیروزی جنگ 12 روزه الگوگرفته از آزادسازی خرمشهر بود

مالکی با بیان اینکه جنگ 12 روزه مجاهدین مظلوم غزه در فلسطین نشأت گرفته از عملیات آزادسازی خرمشهر است، گفت: دیدید که شمشیر برنده قدس عزیز امنیت را از نقطه نقطه اسرائیل کنده است این الگوگرفته از دفاع مقدس ایران است.

وی خاطرنشان کرد:مجسمه مقاومت نماد حماسه و ایثار مردم ایثارگر کردستان است، چرا که مردمان این دیار در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن خوش درخشیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: رزمندگان کردستانی در دوران دفاع مقدس در دو جبهه مقابله با رژیم بعث عراق و مبارزه با نوکران و دستنشاندگان استکبار که نمی‌خواستند امنیت و آبادانی در کردستان شکل بگیرد می‌جنگیدند.

مالکی با بیان اینکه نوکران استکبار در قالب گروهک‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب به جان مردم این استان افتادند، تصریح کرد: اکثر مردم روستانشین در آن دوران از ترس ضد انقلاب خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

وی اظهار کرد: امروز ما در استان کردستان مجسمه‌ای مقاومت را به نیابت مردم استان و شهدا عزیز این خطه رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه مجسمه مقاومت به پیشنهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان  ساخته شده است، گفت: قرار بود در نقاط دیگری از مرکز استان نصب شود که خوشبختانه بهترین نقطه برای نصب آن انتخاب شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: از شهردار و شورای سنندج که به حق در نصب مجسمه و فضاسازی اطراف آن تلاش شبانه روزی و بسیار خوبی داشتند قدردانی می‌کنیم.

مالکی با بیان اینکه نقطه نقطه کردستان نماد مقاومت است، گفت: 20 نقطه در این استان در دوران دفاع مقدس بمباران و 7 روستای بمباران شیمیایی شده است.

وی افزود: کردستان 5 هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب کرده که این آمار سند دفاع مقدس مردم این استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار