مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

یادمان‌های شهدای گمنام پایگاه فرهنگی و معنوی هستند

سردار «ملکی» یادمان‌های شهدای گمنام را پایگاه‌های فرهنگی و معنوی دانست و گفت: در مکتب شهدا هیچ‌گاه راه و مسیر را گم نخواهیم کرد.
کد خبر: ۴۵۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲ - 25May 2021

یادمان‌های شهدای گمنام پایگاه فرهنگی و معنوی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران روز دوشنبه در آیین رونمایی از یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و با بیان اینکه ایجاد یادمان‌های شهدا در ادامه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست، اظهار داشت: اینجا مکان عشق و دلدادگی و کسب معرفت شهدایی برای جوانان و نسل‌های آینده است.

وی بر ضرورت ترویج سیره شهدا در جامعه تأکید کرد و با عنوان اینکه فضای روحانی و معنوی یادمان‌های شهدا باعث آرامش دل‌ها و تجدید روحیه می‌شود، گفت: امروز برای رسیدن به جایگاه الهی و کمال شهدایی باید از شهدا که برگزیدگان خدا هستند استمداد بطلبیم؛ چرا که آن‌ها شاگردان خوب مکتب اهل بیت و عاشورا هستند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا درس ایثار و از خودگذشتگی به ما آموختند، عنوان کرد: مزار شهدا محلی ایمانی برای درس گرفتن از زندگی سراسر عشق و حماسه این جاودانه‌های تاریخ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در مکتب شهدا هیچ‌گاه راه و مسیر را گم نخواهیم کرد، افزود: یادمان‌های شهدا به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و معنوی هستند.

سردار ملکی از ساخت ۸۹ یادمان شهید گمنام در استان خبر داد و با بیان اینکه این یادمان‌ها با پیشرفت ۷۵ درصدی با مشارکت خیران و شهرداران استان در حال ساخت است، افزود: ۳۳۵ شهید گمنام در امامزاده‌ها و یادمان‌های شهر‌های استان تدفین شده است.

وی گفت: یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا با اعتبار ۲۸۳ میلیون تومان با مساعدت خیران دانشگاهی و غیردانشگاهی شهرستان و استان ساخته شد تا بعنوان پایگاه فرهنگی و ارزشی دفاع مقدس برای اساتید و دانشجویان این مرکز علمی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها