آیین رونمایی از کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» در مشهد برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» همزمان با سالروز فتح خرمشهر روز ایثار، مقاومت و پیروزی با حضور خانواده نویسنده کتاب در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ - 25May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آیین رونمایی از کتاب «رسانه، شمشیر دو دم» اثر زنده‌یاد «عباس تیموری» با حضور خانواده نویسنده، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «عباس آرانیان» مدیر عامل انجمن راویان فتح رضوی، «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از همرزمان مرحوم تیموری در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: به مناسبت این روز خجسته یادداشتی با عنوان خدا، خمینی، خرمشهر نوشته‌ام که در آن از نسل جوانی که حصر و فتح خرمشهر را ندیده‌اند، خواسته‌ام حتی برای یک بار هم که شده پیام حضرت امام خمینی (ره) را برای آزادسازی خرمشهر بخوانند.

وی با بیان اینکه ما فرزندان امام خمینی (ره) هستیم و راه ایشان را طی می‌کنیم، افزود: امام راحل در آن پیام می‌فرمایند: «و هان ای فرزندان قرآن کریم، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و مردم عزیز هوشیار باشید که پیروزی هر چند کاری عظیم است اما مواظب باشید که شما را از یاد خداوند که نصر در دستان اوست غافل و دچار کبر نکند که این امر با وسوسه به سراغ آدم می آید، این نصیحت را به کسانی که تعهد به اسلام دارند میکنم؛ دولت ما با فتح خرمشهر از موضع قدرت سخن می گوید».

سبزیان تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از لحظه انقلاب تا رحلت منطق خداباوری و توحید را داشته‌اند و تا زمانی که پرچم ایران با نگرش خداباورانه ایشان برافراشته شود، آسیبی به پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد شد.

در ادامه این مراسم عباس آرانیان ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد عباس تیموری برای چاپ کتاب، بیان داشت: علی‌رغم مشکلات موجود در حوزه چاپ و نشر کتاب در اوضاع کنونی کشور، این کتاب در اسفند ۱۳۹۹ چاپ و جزو کتاب‌های برتر سال از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی معرفی شد.

مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی با بیان اینکه دست نوشته‌ها و سخنرانی‌های فراوانی از عباس تیموری وجود دارد، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با همیاری و همکاری سایر سازمان‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد رونمایی از دو مجموعه دیگر از مرحوم تیموری باشیم.

جعفر عشقی، ویراستار کتاب نیز در سخنانی با بیان روند چاپ و نشر کتاب، گفت: مرحوم تیموری در زمان حیات خود کتاب را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده است که امروز پژوهشگران و عامه می‌توانند از آن به‌عنوان یک دانشنامه در حوزه رسانه بهره ببرند.

وی افزود: این کتاب دارای ۲۲ فصل در حوزه‌های مختلف ارتباط، شناخت رسانه، سواد رسانه‌ای، ماهواره، اینترنت، تلفن همراه، فضای سایبری، شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ است و جزو دغدغه‌های جامعه و خانواده در رابطه با فرزندان و نسل جوان به شمار می‌رود.

جعفر عشقی گفت: مزیت برتر این کتاب در شرح معایب و محاسن تمامی رسانه‌های مجازی و غربی است.

در ادامه علی رفیعی، هم‌رزم و دوست مرحوم تیموری گفت: صحبت از حاج عباس برای بنده که در دوران دفاع مقدس با او بوده‌ام سخت است و بیان کامل ابعاد شخصیت فردی مانند حاج عباس بسیار سخت‌تر است.

وی زنده‌یاد تیموری را فردی جامع الاطراف دانست و افزود: حاج عباس جزو نسل دوم جنگ بود، او در همه دوران زندگی در اعتقادات خود بسیار مخلص و خداباور بود.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به وجود اخلاص در تمام دوران زندگی مرحوم تیموری گفت: حاج عباس در دهه ۶۰ ماند و با همان اخلاص وارد دهه‌های بعدی زندگی و کار خود شد؛ حاج عباس علی رغم دریافت پیشنهادات فراوان برای کسب جایگاه‌های اجرایی و اداری بالا، وظیفه خود را انتقال، تجمیع و بیان واقعیت‌های جنگ می‌دانست.

در پایان مراسم از مدرک دکترای زنده یاد عباس تیموری نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار