گردهمایی رزمندگان پیشکسوت استان قم در سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر

پیشکسوتان گردان‌های لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، به‌مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد، در فضای روباز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم گردهم آمدند.
کد خبر: ۴۵۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ - 25May 2021

گردهمایی رزمندگان پیشکسوت استان قم در سالروز حماسه فتح خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همزمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، همایش رزمندگان پیشکسوت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس به میزبانی گردان سیدالشهداء (ع) در محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی، با گرامیداشت سی و نهمین سالروز حماسه فتح خرمشهر، اظهار داشت: این روز بزرگ یکی از افتخارات بی‌بدیل در تاریخ حماسی ملت قهرمان ایران است که به‌دست فرزندان غیور این سرزمین خلق شد و دشمن سر تا پا مسلح را که با پشتوانه استکبار جهانی به میدان جنگ نابرابر با ایران آمده بود، با اقتدار تمام به خاک ذلت نشاند.

وی افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم این افتخار را دارد که در مکانی خاص پیشکسوتان نیرو‌های مسلح، میزبان رزمندگان سال‌های حماسه و ایثار باشد، تا بتوانند جلسات و دورهمی‌های فصلی و همایش های خود را در آن‌جا اجرا کنند.

لقمان‌پور ادامه داد: در این راستا، سالنی در طبقه همکف موزه جهت سازمان پیشکسوتان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت در نظر گرفته شده و از صبح تا شب در خدمت عزیزان بوده و این سالن به‌عنوان بخشی از موزه، هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همرزمان شهدا و پیشکسوتان عزیز است.

وی گفت: در دیداری که به‌تازگی خدمت سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیدم، ایشان ضمن اهداء سلام و اظهار محبت خویش، پیام تبریک سالروز حماسه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را به جمع حاضر ابلاغ نمودند.

در ادامه، «رضا حافظی»، «باقر نیک‌سخن»، «ناصر حمزه‌ای» و «حبیب‌الله مرادی» از فرماندهان و رزمندگان لشکر ۱۷ حاضر در عملیات بیت‌المقدس، خاطرات کوتاهی از این عملیات غرورآفرین روایت کردند.

پخش کلیپ‌هایی در مورد ۵۰ قسمت تولید برنامه «دلیرستان» و نیز جشن آزادسازی خرمشهر از جمله بخش‌های این همایش بود؛ همچنین «حبیب‌الله مرادی» در پایان خاطرات خود با نوحه‌خوانی نوا‌های جبهه، دقایقی شور و حال روز‌های دفاع مقدس و اعزام رزمندگان اسلام را به گردهمایی بخشید.

در پایان، از اینفوگرافی نقش رزمندگان استان قم در آزادسازی خرمشهر رونمایی شد و سالن سازمان پیشکسوتان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم فوق که به‌همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و بسیج صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، محمدرضا موحد جانشین فرماندهی سپاه استان و «محمود پارچه‌باف» مسئول کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) و مسئولانی از شهرداری و صداوسیما و... نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار