فتح خرمشهر،‌فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در سیمای استان:

فتح قدس در امتداد آزادسازی خرمشهر است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: علت انتخاب عنوان «الی بیت المقدس» برای عملیات آزادسازی خرمشهر، امروز پس از گذشت 39 سال مشخص می‌شود و جهت حرکت رزمندگان از همان ایام به سمت قدس شریف و آزادسازی این شهر مقدس بوده است.
کد خبر: ۴۵۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برنامه «صبح خراسانی» سیمای استان ضمن گرامیداشت حماسه رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هر فتحی که با مقاومت حاصل شده باشد، شیرین است. علت انتخاب عنوان «الی بیت‌المقدس» برای عملیات آزادسازی خرمشهر، امروز پس از گذشت 39 سال مشخص می‌شود و مشاهده می‌کنیم که جهت حرکت رزمندگان از همان ایام به سمت قدس شریف و آزادسازی این شهر مقدس بوده است.

وی افزود: مجاهدت‌های رزمندگان فلسطینی در راه تحقق آرمان والایشان، همواره با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه بوده‌اند و حتی بارها به صراحت هم به این موضوع اشاره داشته‌اند و به فضل خدا با حمایت‌هایی لجستیکی و فرهنگی جمهوری اسلامی به زودی خبر آزادی قدس شریف نیز همچون خبر آزادی خرمشهر انتشار خواهد یافت.

یوسفعلی‌زاده، سوم خرداد را «یوم الله» دانست و تصریح کرد: در این روز تاریخی، دست قدرت خدا از آستین امت و رزمندگان اسلام بیرون آمد و همان‌طور که بنیان‌گذار کبیر انقلاب فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، نصرت الهی در رزم قهرمانانه رزمندگان ما مشهود است.

وی متذکر شد: گرامیداشت ایام الله یک وظیفه انقلابی و تکلیف شرعی است و همان‌طور که همه ساله این حرکت بزرگ و حماسی امتداد پیدا کرده است، امسال نیز با استفاده از ظرفیت چهل و یکمین سالگرد و بهره‌گیری از فضای مجازی، شعائر این روز بزرگ گرامی داشته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت پایبندی به محدودیت‌های کرونایی ابراز داشت: اگرچه اجرای همایش‌ها و گردهمایی‌های بزرگ با حضور پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس میسر نیست اما عمده سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، رده‌های مختلف وزارت دفاع و جهاد کشاورزی به نمایندگی از جهاد سازندگی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تبلیغی متنوعی را در نظر گرفته‌اند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: علاوه بر برگزاری نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان، بخشی از پروژه مرکز فرهنگی و موزه افتتاح نیز خواهد کرد و ضمن تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران خراسانی حاضر در عملیات بیت المقدس، از تألیفاتی در خصوص این فتح بزرگ و تاریخی نیز رونمایی خواهد نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار