فتح خرمشهر، فتح خون/

زندگینامه شهید «عارف غمامی»؛ از لیبی تا خونین‌شهر

«عارف غمامی» در بیستم اسفند سال 1334، در روستای اوانک از توابع شهرستان طالقان چشم به جهان گشود و در تاریخ 12 بهمن 1359 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ - 25May 2021

زندگینامه شهید «عارف غمامی»؛ از لیبی تا خونین‌شهربه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «عارف غمامی» در بیستم اسفند سال 1334، در خانواده‌ای مذهبی در روستای اوانک از توابع شهرستان طالقان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاهش و تحصیلات متوسط را در دبیرستان منوچهری تهران به پایان رساند.

وی در بین دانش‌آموزان فردی مؤمن، رئوف و پر مهر و محبت بود. در ورزش به فوتبال بیشتر علاقه داشت و اهل مطالعه بود و هیچ‌وقت از آن غافل نمی‌شد. سختی‌ها و تبعیضات زمان را به خوبی لمس کرده بود و همیشه نابرابری‌های اجتماع او را رنج می‌داد.

عارف فردی با تفکر و واقع‌بین بود که ناملایمات و نابرابری‌های جامعه وی را رنج می‌داد. در سال 1356، وارد دانشکده خلبانی ارتش شد. چون علاقه به میهن در او بسیار قوی بود، فکر می‌کرد از این طریق می‌تواند بر ناملایمات غالب آید ولی بعد از مدتی متوجه شد که تحقق آرزوهای او در این شغل امکان‌پذیر نیست.

پس از یک‌ سال شغل خود را رها کرد و به صف مبارزین رژیم شاهنشاهی پیوست و در نهاد مردمی بسیج به عضویت در آمد و در ارشاد و راهنمایی ملت مبارز ایران نقش فعالی را ایفا کرد. چون شخصی سیاستمدار شده بود از طریق سپاه به عنوان یکی از نمایندگان این ارگان مردمی در جشن سالگرد انقلاب مردمی لیبی شرکت کرد.

پس از بازگشت از سفر لیبی مدت 50 روز از مرکز و قلب تپنده انقلاب اسلامی، بیت حضرت امام، پاسداری و در سخت‌ترین مأموریت‌های سپاه داوطلبانه شرکت می‌کرد. در آغازین روزهای جنگ تحمیلی، به جبهه اعزام شد تا با بعثیان خدانشناس مبارزه کند.

وی در جنگ‌های خونین خانه به خانه و تن به تن خرمشهر در تاریخ 12 بهمن 1359 در سن 25 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به سوی پروردگار خود شتافت. تربت پاک این شهید در گلزار شهدای اوانک طالقان نمادی از ایثار و استقامت در راه وطن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار