وزیر دفاع:

تقویت و ارتقای قدرت موشکی کشور هدف نخست وزارت دفاع است

امیر سرتیپ حاتمی تقویت و ارتقای قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را هدف نخست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ - 25May 2021

تقویت و ارتقای قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران هدف نخست وزارت دفاعبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نمایشگاه دستاورد‌ها و پیشرفت‌های وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی، اظهار داشت: هدف از برپایی این‌گونه نمایشگاه‌های دفاعی قدرت‌افزایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تعمیق عمق راهبردی کشور در تمامی ابعاد دفاعی و نظامی است.

وی تقویت و ارتقای قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان هدف نخست وزارت دفاع در برنامه‌ریزی‌های خود دانست و از تقویت حوزه‌های پدافند هوایی، رزم هوایی، دریایی و زمینی به‌عنوان دیگر اولویت‌های صنعت دفاعی یاد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اهمیت راهبردی حوزه رزم زمینی در جنگ‌ها و نبردها، خاطر نشان ساخت: حوزه رزم زمینی از آن جهت حائز اهمیت است که این حوزه تثبیت و تعیین کننده قدرت دفاعی هر کشور در صحنه و میدان نبرد‌ها است و بحمدالله در سال‌های اخیر توانستیم در حوزه رزم زمینی به‌ویژه در حوزه موشک‌های ضد زره، زمین به زمین، بمب‌های هدایت‌شونده، خودرو‌های تاکتیکی، سلاح‌های هوشمند و... به دستاورد‌های بسیار چشمگیری دست یابیم.

امیر حاتمی یکی از برجستگی‌های صنعت دفاعی را تأمین نیاز‌های متنوع و پیشرفته نیرو‌های مسلح در دوران فشار تحریم‌های حداکثری و ظالمانه دانست و تصریح کرد: با هدایت‌ها‌ی حکیمانه فرمانده معظم کل قوا تعامل بسیار مطلوبی با سازمان‌های نیرو‌های مسلح به‌ویژه با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور برقرار شده است و سعی کرده‌ایم از همه ظرفیت‌های ملی برای تامین قدرت حداکثری بهره‌مند شویم.

وی در این دیدار به همکاری و تعامل صنعت دفاعی با سایر صنعت کشور و حوزه‌های غیرنظامی اشاره کرد و افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه، توانستیم از سرریز فناوری‌های پیشرفته دفاعی، کمک‌های شایان توجهی را به حوزه‌های غیرنظامی نظیر خودروسازی، صنعت نفت و پتروشیمی، ریلی، مخابرات، معادن و... ارائه دهیم و با این سیاست بخشی از فشار تحریم‌ها بی اثر شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ان‌شاالله با اختصاص منابع و اعتبارات لازم در سال جاری بتوانیم به بهترین شکل در تحقق شعار سال همچون گذشته پیشگام و پیشرو باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار