فتح خرمشهر، فتح خون/

رونمایی از 32 عنوان کتاب دفاع مقدس در شهرکرد

همزمان با گرامی داشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر از 32 عنوان کتاب دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۴۵۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 25May 2021

سرهنگ «حسین گودرزی» معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد با اشاره به تاکید مقام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقویت ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل انجام دادند؛ بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی در جامعه که بر گرفته از حماسه عاشورا می‌باشد ضروری است از همه ابزار‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت و انتقال آن به آیندگان و فرزندان این مرز و بوم بصورت شبانه روزی تلاش و همت و فعالیت کرد.

گودرزی گفت: ادبیات و هنر و شعر مهمترین ابزار در اختیار ما است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد که اگر در این راستا کوتاهی کنیم شرمنده شهدا و رزمندگانی که این حماسه بزرگ را خلق نموده‌اند، شده ایم.

وی با بیان اینکه معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد سالروز پیروزی غرور آفرین خرمشهر  از ۳۲ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در قالب شعر، داستان کوتاه، داستان کودک و نوجوان، خاطرات و زندگی نامه شهدا رونمایی کرد، افزود: پنج عنوان کتاب تاریخ شفاهی که حوادث و وقایع دقاع مقدس را با روایت رزمندگان و گنجینه‌های دفاع مقدس نقل می‌کند و هشت عنوان کتاب صوتی شامل خاطرات و وقایع دفاع مقدس و ۱۷ عنوان کتاب مکتوب در حوزه ادبیات مقدس که در قالب شعر، داستان کوتاه، داستان کودک و نوجوان و زندگی نامه شهدای استان تدوین و تالیف شد.

حسین گودرزی گفت: کتاب‌های تاریخ شفاهی عبارتند از «متولد خرداد»، «شقایقی از مجنون(۱)»، «شقایقی از مجنون (۲)»، «بزنگاه نبرد» و «اگر دیر آمدم مجروح بودم» و کتاب های صوتی «خنده پر، پرنده پر» «بابا آمبولانس» «سنگر خاطره‌ها» « دفترچه خاطرات» «مادرم ایران بانو» «ای کبوتر چطور است حالت؟» «از ابر‌ها بگو» و  « سرباز وطن» است.

معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: کتاب‌های مکتوب دفاع مقدس نیز شامل «سهم من از آسمان»، «تبسم و ترکش»،  «گریه‌های ناشناس»،  «در حوالی پرواز»، «داغ شقایق»،  «جهادگران سلامت»، «نقش استانداری استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس»،   «پرواز پوپو‌ها»، «ت، تی، ق (تیپ، تبلیغات، قمر بنی هاشم)»، «جای خالی‌ات»، «به توان بی نهایت»، «تلنگر برفی»، «موسی بر نیل»، «دردانه مادر»، «لبخند خاله فرنگیس»، «خرگوش و رزمنده» و «تسبیح معلم شهید» است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار