مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

ماندگاری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان جبهه مقاومت با ابتکار شهید «سلیمانی»

جعفری در مراسم اهدای یادگاری‌های شهید بدرالدین به موزه سراسرنمای مقاومت گفت: فعالیت این موزه که مربوط است به مقاومت اسلامی و فعالیت‌هایی که در کشور‌های مقاومت از جمله سوریه، لبنان، بحرین، بسنی و جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، با کمک شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد.
کد خبر: ۴۵۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ - 26May 2021

اهدای یادگاری‌های شهید بدرالدین به موزه سراسرنمای مقاومتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بخشی از یادگاری‌های فرمانده شهید مقاومت حزب‌الله لبنان، «سید مصطفی بدرالدین» توسط خانواده این شهید به موزه سراسرنمای مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا شد.

در حاشیه این مراسم که دیروز (سه‌شنبه) با حضور خانواده شهید بدرالدین، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از بخش‌های مختلف این سراسرنما بازدید به عمل آمد.

در این مراسم، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران، غزه، یمن و لبنان خطاب به خانواده شهید بدرالدین اظهار داشت: امروز خوشحالیم که در خدمت خانواده شما هستیم، چراکه که می‌توانیم بخشی از آثار شهید سید مصطفی بدرالدین را در موزه جهانی مقاومت به ثبت برسانیم.

وی افزود: فعالیت این موزه که مربوط است به مقاومت اسلامی و فعالیت‌هایی که در کشور‌های مقاومت از جمله سوریه، لبنان، بحرین، بسنی و جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، این موزه با کمک شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد.

جعفری در مورد نحوه انتقال تجهیزات جنگی به این موزه توسط سردار سلیمانی افزود: شهید سلیمانی تمام تجهیزات داعش را از سوریه و عراق به صورت زمینی و هوایی به این موزه منتقل کرد. بخشی از این تجهیزات را هم شیخ علی، مسئول موزه لبنان به دست ما رساند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: این موزه قرار بود با حضور شهید سلیمانی افتتاح شود، اما چهار روز قبل از آنکه موعد مقرر افتتاح این موزه فرا برسد، سردار سلیمانی به شهادت رسید و امیدواریم ارواح طیبه تمام شهدای مقاومت از این کار راضی باشند.

وی هدف از افتتاح این موزه را آشنایی جوانان ایران و جهان اسلام با مجاهدت‌ها و مجاهدین عرصه مقاومت اسلامی برشمرد و افزود: این موزه از دشمن‌شناسی شروع می‌شود و شامل مجاهدت‌های کشور‌های مقاومت از جمله فلسطین، عراق، یمن، سوریه، بسنی، بحرین و یمن به تصویر کشیده می‌شود.

جعفری، معرفی دشمن و کشور‌های اسلامی در حوزه مقاومت را از دیگر اهداف این موزه برشمرد و در انتهای کلامش افزود: جهان اسلام هیچ گاه مجاهدت‌های شهید بدرالدین را فراموش نمی‌کند لذا امیدواریم بتوانیم تمام مجاهدت‌ها را برای علاقه‌مندان به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار