فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

فتح خرمشهر برگ زرینی در دفاع مقدس است

سردار «ملکی» گفت: فتح خرمشهر برگ زرینی در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۵۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 25May 2021

فتح خرمشهر برگ زرینی در دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در یادواره شهدای «فتح خرمشهر» در گلزار شهدای ساری ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای زنده نگه داشتن این آئین بزرگ فرهنگی و دفاع مقدس است.

وی افزود: سوم خرداد بهانه‌ای برای تجلیل و تکریم از حماسه‌سازانی است که در آزادساری خرمشهر قهرمان از جان گذشتند و در دفاع از ارزش‌های دینی و الهی شهادت را برگزیدند.

سردار ملکی با اشاره به نقش رزمندگان مازندرانی در عملیات بیت المقدس و حماسه فتح خرمشهر گفت: فرزندان دیار علویان با تقدیم شهدایی در این حماسه نقش بسزایی ایفا کردند.

این مسئول فتح خرمشهر را نقطه عطف دفاع مقدس دانست و گفت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس در چهار مرحله و به مدت ۲۳ روز به طول انجامید و سرانجام خرمشهر آزاد شد و به دامن ایران اسلامی بازگشت.

سردار ملکی با اشاره به اینکه خرمشهر به مدت ۵۷۵ روز در محاصره دشمن بعثی بود و بیان اینکه فتح خرمشهر برگ زرینی در دفاع مقدس است، گفت: گرامیداشت این حماسه یادآوری ایثار و ازخودگذشتگی مردان مردی است که در کشاکش نبرد حق علیه باطل، پیروزی را به ایران هدیه دادند.

وی با بیان اینکه به مناسبت این روز بزرگ و تاریخی و همچنین روز چهارم خرداد روز دزفول و مقاومت و پایداری برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار شد، گفت: عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای فتح خرمشهر، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، گرامیداشت فتح خرمشهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار