فتح خرمشهر، فتح خون/ جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد سمنان:

سالروز فتح خرمشهر نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت است

سرهنگ «شوقانی» گفت: سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «منصور شوقانی» جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد استان سمنان در گردهمایی گفتمان‌سازی جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید استان سمنان به مناسبت سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: سوم خرداد یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است که توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم بزند و صدام و رژیم بعثی عراق را که از سوی ابرقدرتهای جهان حمایت می شد از پای در آورد و خرمشهر، شهر خون آزاد گردد.

شوقانی در اهمیت آزادسازی خرمشهر بیان کرد:  عملیات آزادسازی خرمشهر به كشته و زخمی شدن ۱۶ هزار و اسارت ۱۹ هزار‌ عراقی منجر شد و گرفتن این تعداد اسیر از دشمن، بیانگر اهمیت این عملیات برای ایران و مفتضح بودن شكست دشمن تا بن‌دندان مسلح است كه نیروی نظامی زیاد و تجهیزات نظامی مدرنی را در خرمشهر مستقر كرده بود. در این روز بزرگ، خرمشهر پس از ۱۹ ماه توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع به اهتزاز درآمد.

این مسئول گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان در تبیین ابعاد مختلف فتح خرمشهر یک راهبرد را برای همه مسلمانان جهان اسلام خصوصاً برای رزمندگان و مجاهدان عرصه های مختلف نظام ترسیم کردند و ایشان اشاره کردند که خرمشهرها در پیش داریم.

وی بیان داشت : در راهبرد پیام نوروزی ۱۴۰۰، مقام معظم رهبری به برخی از عرصه های فتح خرمشهر و و خرمشهر های پیش رو اشاره کردند که بحث پشتیبانی و مانع زدایی ها در عرصه تولید، مبارزه با فساد و مقابله با تحریم با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فعال تولیدی است.

شوقانی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید در دو زاویه بررسی گردد، ابتدا این که تمامی دشمنان جهان اسلام و مزدوران داخلی دست به دست هم داده‌اند تا پشتوانه مردمی که در راستای مولفه‌های قدرت یک نظام جمهوری اسلامی است و در راستای تبدیل ایران قوی برای ما رقم می‌خورد را به یک مشارکت حداقلی رقم بزند و دوم حضور آگاهانه و موثر از شاخص‌ها و معیارهایی را که یک رئیس جمهور باید داشته باشد را بیان می‌کند

وی با کفایت بودن را یکی از شاخصه های یک رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور باید دارای پیش برندگی برای جمهوری اسلامی ایران باشد و نگاهش به کدخدا نباشد و گوش به فرمان ناخدای کشتی باشد.

شوقانی خاطرنشان کرد: دشمنان ما با همه توان به میدان آمدند تا حضور مردم را در انتخابات کمرنگ نشان دهند و در این مسیر از هیچ گونه اقدام و به‌کارگیری ابزارهای مختلف فروگذار نمی‌کنند.

این مسئول حضور مردم در انتخابات را موجب ناامیدی دشمنان توصیف کرد و گفت: انتخابات یک تکلیف شرعی است و همه نسبت به این موضوع مسئول هستیم.

وی افزود: وظیفه همه ما این است مانند گذشته با حضور حداکثری در انتخابات دشمن را ناامید کنیم. باید با تحقیق و بصیرت در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب نماییم. عدم مشارکت به انتخابات به ضرر همه و به سود دشمنان خواهد بود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد استان سمنان در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: امروز میدان جهاد ما و عرصه اولویت های کاری ما جهاد تبیینی است که همه ما در عرصه‌های مختلف به آن می‌پردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار