فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان

«فتاحی» گفت: وظیفه ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این است که بتوانیم از ارزش‌های دفاع مقدس نگهداری کنیم و آن‌ها را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.
کد خبر: ۴۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 25May 2021

دفاع مقدس را گنجینه‌ای از اخلاق و خوبی‌ها استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مهنار فتاحی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب دفاع مقدس كه به‌مناست سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب‌ها توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتشر و کانون پرورش فکری به‌عنوان رییس کمیته کودکان و نوجوانان دفاع مقدس، بخشی از ارزیابی این کتاب‌ها را بر عهده داشت.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای از اخلاق و خوبی‌ها برشمرد و افزود: این گنجینه در آن زمان، همه را به هم نزدیک‌تر می‌کرد و نیکوکاری‌ها و فداکاری‌ها در حد اعلی خود انجام می‌شد.

فتاحی ادامه داد: فرهنگ و حس و حال آن‌روز‌ها هم باید حفظ شوند و کتاب‌هایی که در مورد آن‌ها نوشته می‌شوند هم گنج هستند و ما وظیفه داریم نکات مثبت آن‌زمان را در قالب داستان، رمان و شعر به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بین جنگ و دفاع تفاوت بسیاری وجود دارد، بیان داشت: کودکان و نوجوانان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خواهان جنگ نبوده و نیست؛ اما هر زمان که مورد تهاجم دشمن قرار گیرد، باید از خود دفاع کند که بسیار هم مقدس است.

فتاحی افرود: وظیفه ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این است که بتوانیم از ارزش‌های دفاع مقدس نگهداری کنیم و آن‌ها را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

وی گفت: نکته‌های خوبی که در دفاع مقدس هست باید به بچه‌ها نشان دهیم تا آن‌ها بیشتر سرزمین‌شان را دوست بدارند.

آمادگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه برای حمایت از چاپ کتب‌ دفاع مقدس

سردار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این مراسم، از آمادگی اين اداره‌کل برای حمایت از کتاب‌هایی که در زمینه جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان اسلام نوشته شده‌اند، خبر داد و افزود: از نویسندگان و شاعران استان دعوت می‌کنیم اگر اثری در زمینه دفاع مقدس دارند، آن‌ها را برای چاپ به این اداره‌کل معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار