رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران:

راه‌اندازی یادمان شهدای هسته‌ای در موزه‌های دفاع مقدس

صالحی گفت: تلاش کردیم تا با همکاری با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم به سهم خودمان بخش‌های اقتدار آفرین فناوری هسته‌ای و همچنین یادمان شهدای هسته‌ای را در مجموعه موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور ایجاد کنیم.
کد خبر: ۴۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ - 25May 2021

راه اندازی یادمان شهدای هسته‌ای در موزه‌های دفاع مقدس/به گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی یکی از سازمان‌های اقتدار آفرین و افتخار آفرین این کشور است و ما در عرصه فناوری هسته‌ای شهدای بزرگواری را از دست داده و تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم.

وی افزود: از آنجا که سازمان انرژی اتمی به‌عنوان مرجع اقتدار ملی مطرح است و هم از نظر علمی و فنی منشاء افتخار است و هم از نظر تقدیم شهید در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی دارای ارزش‌های دفاع مقدسی است؛ تلاش کردیم تا با همکاری با مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بتوانیم به سهم خودمان بخش‌های اقتدار آفرین فناوری هسته‌ای و همچنین یادمان شهدای هسته‌ای را در مجموعه موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور ایجاد کنیم.

صالحی تصریح کرد: الحمدلله در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعلا یک غرفه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و در موزه اصفهان هم تفاهم شده تا یک یادمان بسیار وسیع داشته باشیم؛ از این جهت که اصفهان پایتخت فناوری و صنعت هسته‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در استان قزوین هم تعهدی ایجاد کرده‌ایم؛ هم اکنون این موزه در مکان دیگری برقرار است و مقرر شده پس از اتمام موزه دفاع مقدس، این بنا به موزه منتقل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: ان‌شاالله به مرور زمان بخش هسته‌ای موزه‌های دفاع مقدس را در استان‌های دیگر نیز با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد خواهیم کرد تا ملت بزرگ ایران هیچ گاه عناصر اقتدارآمیز خود را فراموش نکنند.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات وین بیان داشت: روند مذاکرات خوب پیش می‌رود. یک تفاهم‌نامه‌ای با گروسی داشتیم که زمان آن تفاهم‌نامه سه ماه بود و آن تفاهم‌نامه دو، سه روز پیش به اتمام رسید.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه مذاکرات ایران با آژانس درباره یک سری از مسائل و مذاکرات در چارچوب 4+1 برای اینکه مانعی در این مذاکرات ایجاد نشود، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تا یک ماه دیگر طبق رویه‌ سه ماه گذشته دوربین‌ها مواردی را که باید ضبط کنند، ضبط کنند و این اطلاعات تا یک ماه دیگر محفوظ بماند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر تا یک ماه دیگر مذاکرات به سرانجام رسید به حالت عادی برمی‌گردیم و گرنه باید تصمیم مناسب را در زمان مقتضی بگیریم، اظهار داشت: باید بگویم مذاکرات تا امروز خوب بوده است. یک بخشی از مذاکرات فنی است و بخش دیگر رفع تحریم‌ها است که اینها در مقابل همدیگر هستند.

صالحی با بیان اینکه خوشبختانه دست جمهوری اسلامی ایران از نظر فنی بسیار پر است، تصریح کرد: ما فعالیت‌های ۶۰ درصد، ۲۰ درصد، ۵ درصد و زنجیره‌های کامل ماشین‌های پیشرفته مثل ir۶ و امکانات بالقوه‌ای که برای تولید فلز اورانیوم ایجاد کردیم، را داریم بنابراین دست مذاکره‌کنندگان بسیار پر است. البته از آن طرف، آن‌ها بحث تحریم را دارند.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی، چارچوبی که باید این مذاکرات انجام بگیرد، از طرف جمهوری اسلامی ایران مشخص شده و دوستان ما در این چارچوب مذاکره می‌کنند امیدواریم به نتیجه مطلوب و مورد نظر برسیم.

وی افزود: من امید به این دارم که در مذاکرات به نتیجه خواهیم رسید و بقیه آن دست خداست؛ ولی تدبیر تا به امروز به گونه‌ای بوده است که این مذاکرات به نتیجه برسد.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار