قدردانی مفتی لبنان از نقش شهید سلیمانی در تجهیز مقاومت به موشک

مفتی جعفری لبنان گفت، امروز به برکت زرادخانه بزرگ و موشک‌های نقطه‌زنی که شهید قاسم سلیمانی آن را به حصاری ابدی برای پیروزی‌های لبنان تبدیل کرده، لبنان در اوج پیروزی خود قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ - 25May 2021

قدردانی مفتی لبنان از نقش شهید سلیمانی در تجهیز مقاومت به موشکبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «احمد قبلان»، «عید مقاومت و آزادسازی» یا همان سالگرد خروج نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان در ۲۵ ماه می ۲۰۰۰ را تبریک گفت و افزود، اولین باری بود که ارتش رژیم صهیونیستی که به وسیله کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکایی به نیروی شکست‌ناپذیر تبدیل شده بود، به دست مقاومت شکست می‌خورد تا لبنان با فداکاری‌های مقاومت آزاد شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، وی تصریح کرد، با پیروزی سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) مقاومت مفهوم بازدارندگی جدید در مقابل تل‌آویو را تقویت کرد، تل‌آویوی که هنوز عقده شکست قبلی‌اش را داشت. با پیروزی محور مقاومت در جنگ جهانی علیه سوریه، تل‌آویو به رژیمی به شدت شکست‌خورده از داخل و محاصره شده با موشک از خارج توسط یک محور تبدیل شد، محوری که پایگاه «عین الاسد» را ویرانه‌ای بر سر نظامیان آمریکایی تبدیل کرد. با آغاز نبرد «شمشیر قدس» در فلسطین و پیروزی بزرگ مقاومت، تل‌آویو ذلیل و شکست خورده شد و چشمش به مقاومت لبنان است، مقاومتی که اکنون به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده و میان آن و ورود به الجلیل و بعد از آن جز یک تیر فاصله نیست.

قبلان به همین مناسبت از فرماندهان ارشد، شهدا، جانبازان، خانواده‌های شهدا و ارتش و ملت به عنوان شریک مقاومت در پیروزی‌ها و نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی مقاومت قدردانی کرد و افزود: امروز به برکت زرادخانه بزرگ و موشک‌های سنگین و نقطه‌زنی که قاسم سلیمانی آن را به حصاری ابدی برای پیروزی‌های لبنان و راهی مطمئن برای آزادسازی قدس و فلسطین تبدیل کرده، لبنان در اوج پیروزی و اعتبار حاکمیتی خود قرار دارد.

مفتی جعفری لبنان در ادامه خواستار تشکیل هر چه زودتر دولت لبنان شد و بر ضرورت پایان فساد سیاسی و مالی در این کشور تأکید کرد.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار