دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با خانواده شهید «بابا رجب»+ تصاویر

حجت‌الاسلام «سبزیان» در دیدار با خانواده شهید «بابا رجب»، مردم ایران اسلامی را قدردان مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران دانست.
کد خبر: ۴۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ - 25May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به همراه جمعی از کارکنان این اداره‌کل با خانواده شهید رجب محمدزاده معروف به «بابا رجب» دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این دیدار اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی و به واسطه قدرت‌طلبی مذبوحانه رژیم بعث عراق، خانواده‌های بسیاری یک و یا چند تن از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با خانواده شهید «بابا رجب»+ تصاویر

وی با بیان اینکه جانبازان، شهدا و خانواده‌های این عزیزان فروتنی خاصی در ارائه رشادت‌های خود داشته‌اند، افزود: شهدا و جانبازان اسوه‌های صبر و خانواده‌های آنان نیز اسطوره‌های صبر و استقامت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امیدوارم ما مردم نیز به واسطه مجالست با این عزیزان درس زندگی بگیریم و بخشی از اهداف آنان را در زندگی خود دنبال کنیم.

سبزیان با اشاره به امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی گفت: به طور حتم در هر جای دنیا که اینگونه رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی اتفاق بیافتد مردم قدردان آن هستند بالاخص مردم شریف ایران که همیشه ثابت کرده‌اند هم قدرشناس هستند و هم در بزنگاه‌ها بیشتر این رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها را به خاطر می‌آورند.

علی‌اکبر سبزیان خاطرات و نقل قول‌های شهدا را مهم خواند و گفت: این خاطرات و نقل قول‌ها تلنگری برای جامعه در جهت خدمت همه جانبه به کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و هرگونه کوتاهی در این امر به مثابه خیانت به خون شهداست.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با خانواده شهید «بابا رجب»+ تصاویر

صبر مهمترین ویژگی شهید محمدزاده

در ادامه این دیدار همسر شهید رجب محمدزاده در سخنانی به صبر این شهیدوالامقام در برابر مجروحیت اشاره کرد و بیان داشت: صبر شهید محمدزاده صبری خدایی بود.

وی با اشاره به جراحت‌های ناحیه صورت شهید محمدزاده در دوران دفاع مقدس، افزود: ایشان برای معالجه به مدت ۱۸ ماه در شرایط خاص در بیمارستان بستری بود اما هیچ وقت لب به شکایت و گله باز نکردند بطوریکه همیشه حسرت این صبر را خورده‌ام.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با خانواده شهید «بابا رجب»+ تصاویر

همسر شهید محمدزاده با بیان اینکه شهید هیچ‌گاه به دنبال دریافت امتیاز در قبال مدت حضورش در جبهه نبود، گفت: جمله همیشگی او در چنین مواردی این که بود من برای خدا جنگیده‌ام و هیچ توقعی از مردم و جامعه ندارم.

وی در پایان گفت: شهید رجب محمدزاده در روز جمعه مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) به درجه رفیع شهادت رسید و بطور کاملا الهی و خدایی در جوار حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها