مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

انتشار 68 عنوان کتاب درحوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: 68 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس در حال تدوین، بررسی و چاپ است.
کد خبر: ۴۵۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 26May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از 41 عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت فتح خرمشهر، اظهار داشت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس در راستای فرامین مقام معظم رهبری، برای ثبت و ماندگاری ارزش‌های جنگ تحمیلی و خاطرات رزمندگان، تلاش می‌کنند که امر خیر و پسندیده‌ای است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «کهنه سرباز ایران»، توضیح داد: این کتاب به روایت «حسن علی ابراهیمی سعید»، یکی از رزمندگان غیور ارتش و نویسندگی اسماعیل هدایتی به چاپ رسیده و همچنین به عنوان کتاب برتر تاریخ شفاهی نیز انتخاب شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای تدوین کتاب «کهنه سرباز ایران» 15 جلسه یک‌ونیم ساعته حضوری، دو جلسه نقد و بررسی چهار ساعته و چهار جلسه تشریحی برگزار شده است.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه 68 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی در دست تدوین، بررسی و چاپ است، گفت: پنج عنوان کتاب نیز در سال‌جاری آماده تدوین و چاپ است.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی دیگر در زمینه تاریخ شفاعی به نام «سردار بی‌نشان زرهی» افزود: این کتاب به روایت «سید احمد موسوی» و نویسندگی «مجید محبوبی» چاپ شده است.

سردار عباسقلی‌زاده پس از رونمایی از کتب «کهنه سرباز ایران» و «سردار بی‌نشان زرهی» با اهدای لوح تقدیر از راویان و نویسندگان این کتب تقدیر و تشکر کرد. همچنین قابل ذکر است که این جلسه به صورت وبینار و با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیران کل استان‌ها به صورت سراسری در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار