نویسنده کتاب:

ضرورت توجه به سبک زندگی شهدا/ «اندکی بنشین که باران بگذرد» خاطراتی از شهید امیرحسین موسوی

داورزنی گفت: شهید موسوی همواره به نماز اول وقت بها می‌داد و تلاش می‌کرد تا نمازش را به جماعت بخواند، شاید همین علاقه او بود که باعث شد این شهید بزرگوار در حین نماز به شهادت برسد.
کد خبر: ۴۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ - 26May 2021

ضرورت توجه به سبک زندگی شهدا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «لیلا داورزنی» نویسنده کتاب در گفت‌وگویی پیرامون مضمون کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» اظهار داشت: کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» زندگی‌نامه و همسرانه‏‌ای ساده و صمیمی از خاطرات شمسی فلاحتی و همسر معلمش شهید سید امیرحسین موسوی است که با زبانی ساده از زبان همسر بیان و به رشته تحریر در آمده است.

وی در همین راستا بیان کرد: کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» به سبک خاطره نگاری و با زبانی داستان وار حکایت روز‌های شیرین یک شهید را بیان می‌کند، تلاش کردم تا کتاب را به نحوی بنویسم که بتواند مخاطب را به خود جذب کند. این کتاب که در طی سه سال مصاحبه و گفت‌‏وگو با همسر، خانواده و دوستان شهید موسوی بازنویسی و نگاشته شده است، اطلاعاتی ارزشمندی پیرامون شهید امیر حسین موسوی را ارائه می‌کند.

داورزنی در مورد کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» بیان کرد: کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» روایت خاطرات و صمیمیت یک زوج معلم محسوب می‌شود؛ خاطرات جذابی که پس از مصاحبه‌ها و گفت‌وگو‌های فراوان ویژگی کتاب محسوب می‌شوند، زیرا قرار ملاقات با همسر شهید در روستای حسن ابدال زنجان، زادگاه شهید موسوی و ضبط و ثبت اطلاعات پس از حذف و بازنویسی قسمت‌هایی از خاطرات به درخواست راوی، سرانجام به تولید کتاب «اندکی بنشین که بازان بگذرد» بدل شد.

وی پیرامون چگونگی به شهادت رسیدن شهید سید امیرحسین موسوی ابراز کرد: شهید امیرحسین موسوی در منطقه عین خوش طی عملیات محرم سال ۶۱ به شهادت رسید او در مراحل اول عملیات با ترکش خمپاره به آرزوی قلبی خود دست یافت، او معلمی بسیار اخلاق مدار بود و همواره در راه اسلام و تربیت جامعه بشری قدم بر می‌داشت.

داورزنی به عامل اصلی اسرار شهید امیر حسین موسوی برای اعزام دوباره به جبهه اشاره و بیان کرد: شهید امیر حسین موسوی در عملیات‌های متعدد شرکت کرده بود لذا موافقت برای مرخصی دوباره وی از سوی آموزش و پرورش داده نمی‌شد بدین ترتیب شهید امیرحسین موسوی برای اینکه بتواند موافقت لازم را کسب کند مجبور می‌شود تا ماجرای خوابی را که دیده بود برای مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان توضیح دهد پس از آن با مرخصی وی موافقت می‌شود و او برای آخرین بار به جبهه اعزام شد، خواب شهید امیر حسین موسوی این‌گونه به حقیقت پیوست و او به دنبال آن حاله نور که در خواب دیده بود برای همیشه به آسمان رفت و از کره خاکی دور شد.

نویسنده کتاب «پرواز با چشم‌های مصنوعی» ویژگی خاص شهید امیرحسین موسوی را مورد برررسی قرار داد و اظهار کرد: شهید امیرحسین موسوی همواره به نماز اول وقت بها می‌داد و تلاش می‌کرد تا نمازش را به جماعت بخواند شاید همین علاقه او بود که باعث شد این شهید بزرگوار در حین نماز به شهادت برسد. شهید امیر حسین موسوی بسیار شجاع و در عین حال مهربان بود به حدی که تمام دوستان و آشنایان وی پیرامون این خصیصه شخصیتی او سخن می‌گفتند برخورد خوب او باعث شده بود همواره از وی یاد کنند این موهبتی است که خداوند به بندگان صالح خود عنایت می‌کند.

وی علت نامگذاری کتاب «اندکی بنشین که باران بگذرد» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: جمله اندکی بنشین که باران بگذرد متعلق به یکی از بخش‌های کتاب است که در آن موضوعات جذابی درج شده و مخاطب با خواندن آن می‌تواند کل مضمون و مطالب کتاب را درک کند.

داورزنی به پیام کتاب «اندکی بنشین که بازان بگذرد» اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب «اندکی بنشین که بازان بگذرد» همانند بسیاری از کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس به سبک زندگی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس پرداخته است و توانسته بخش‌های از زندگی سلحشوران انقلاب اسلامی را بیان کند الگو برداری برای نسل آینده و توجه به سبک زندگی شهدای بزرگوار می‌تواند چراغ راه ما برای گام برداشتن در مسیر درست باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها