حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه یزد در جمع خبرنگاران:

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی مردم است

آیت‌الله ناصری یزد به اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حضور حداکثری برای انتخاب کاندیدی اصلح اشاره کرد.
کد خبر: ۴۵۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ - 26May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت حضور مردم در عرصه انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری مردم، اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان منتخب مردم در ارتباط با مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید دید جدی و وسیعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث تولید و استقلال بسیار مهم است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در شعار سال به موضوع کار و تولید پرداختند و مسئولان باید در بحث کار و اشتغال و خودکفایی جدی باشند. مدیر باید دلسوز باشد، نباید لایحه‌ای که تصویب می‌شود بعد از مدت‌ها به فراموشی سپرده شود. اهمیت ویژه‌ای نسبت به مسائل دانش بنیان داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید مسئولان بیشتر به فکر جوانان باشند تأکید کرد: مسئولان باید رسیدگی به دانشگاه‌ها و جوانان را در اولویت امور خود قرار دهند، تفکر را در جامعه بیاورند، رشد کنند و به خودکفایی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به جوانانی که استعداد خاص دارند کمک شود افزود: در رابطه با واردات، درست نیست که بسیاری از نیاز‌ها را از طریق واردات تأمین کنیم بلکه باید به فکر دانش‌بنیان باشیم و کار‌ها را با سرعت بیشتر و با جدیت انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به اینکه دشمن  همیشه در حال متوقف کردن و ضربه زدن به ملت ما است اذعان داشت: باید تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شود لذا حرکت و جدیت را در اولویت امور خود قرار دهیم تا تحریم‌ها را پشت‌سر بگذاریم.

وی با اشاره به مطالبه‌گری مردم تصریح کرد: در حکومت آینده که پیش روی مردم است باید همه همکاری کنند که حکومتی انقلابی روی کار بیاید و مردم باید در این مسئله جدی باشند، حکومت را وادار به کار کنند، وادار به حرکت و تلاش کنند، کشور باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه امور قرار دهد. در انتخابات مردم باید جدی پیش بیایند، مطالبه‌گر باشند، رای بدهند، جلو بیایند و بعد مطالبه گری کنند و بخواهند که نظام انقلاب اسلامی پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به رسالتی که مورد نظر اسلام است افزود: این رسالت باید مردم را در مسیر هدایت قرار دهد و رفع شبهات و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند. باید بدانیم که نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام و پیام قرآن و حرکت انبیا و زندگی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اگر حاکمیتی هم تشکیل می‌شود باید هدف آن این نکته باشد که مردم را به سر منزل مقصود برساند تأکید کرد: این حکومت باید مردم را به کمال برساند، هم کمال معنوی و هم کمال مادی. مردم را به اوج عزت، سلامت، قدرت، رحمت و مهربانی نسبت به یکدیگر برساند. باید در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: هدف از حکومت در نظام جمهوری اسلامی حکومت کردن و رفتن نیست. بلکه باید گروهی بیایند و حاکم شوند که از طریق انتخاب درست و در مسیر رشد کمال مردم باشد، در مسیر خدمت به مردم و جامعه اسلامی باشد و این یک وظیفه شرعی و تکلیف شرعی است که در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و به کاندیدی اصلح رأی بدهند.

در پایان مراسم به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و لوح یادبودی از طرف انجمن صنفی خبرگزاری استان به نماینده ولی فقیه در یزد اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار