مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات غرب را به وحشت انداخت

حضور گسترده مردم سوریه در پای صندوق‌های رای و همچنین رای دادن بشار اسد در منطقه‌ای که تاچندی قبل تحت اشغال تروریست‌ها بود، پاسخ دندان شکن به آمریکا و غرب و متحدان منطقه‌ای آنهاست.
کد خبر: ۴۵۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 26May 2021

مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات غرب را به وحشت انداختبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مردم سوریه از بامداد امروز با حضور در شعب رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان از میان سه کاندیدای انتخابات یعنی رئیس جمهور بشار اسد و محمود مرعی و عبدالله سلوم عبدالله آراء خود را در صندوق‌های رای ریختند.

این انتخابات از جنبه‌های متعدد دارای اهمیت است هم از این حیث که در سایه فشارهای شدید غرب و قانون موسوم به «سزار» آمریکا، مردم سوریه چه سوری‌های خارج نشین و چه در داخل سوریه، صحنه‌های بی بدیلی را خلق کردند.

مشاهدات در سوریه از شور و شوق انتخابات حکایت دارد چه در هنگام تبلیغات انتخاباتی که سوری‌ها در همه مناطق تجمعات انتخاباتی پرشوری را خلق کردند چه از صبح امروز و باز شدن حوزه‌های رای گیری که غرب را انگشت به دهان گذاشتند.

این در شرایطی بود که غرب و آمریکا علاوه بر اینکه حمایت گسترده از گروههای تروریستی انجام دادند هنگامی که دمشق با کمک متحدان بر بخش اعظم سوریه مسلط شد به سراغ حربه‌های اقتصادی رفتند و در این راه از هیچ اقدام مخربی علیه مردم سوریه و فشار به آنها، فروگذاری نکردند.

آمریکا علاوه بر نقش قوی که در همه توطئه‌ها علیه سوریه داشت در حال حاضر با کمک شبه نظامیان وابسته به خود اقدام به غارت نفت و غلات سوریه می‌کند تا از یکسو دولت سوریه را در تنگنا قرار دهد و از سوی دیگر طرح‌های شوم خود را در منطقه به پیش ببرد.

در موضوع انتخابات هم غربیها حاضر نشدند که انتخابات سوریه را به رسمیت بشناسند و علاوه بر تبلیغات مخرب، به سوری‌های مقیم این کشورها هم اجازه مشارکت ندادند. این در حالی است که آنها این اصل را نادیده می‌گیرند که این خود سوری‌ها هستند که آینده کشورشان را ترسیم می‌کنند و این انتخابات موضوعی حاکمیتی و مربوط به سوریه است و صندوق‌های رای آن‌را رقم می‌زند.

در انتخابات دوره قبل آنها کوشیدند که از گروههای تروریستی برای ممانعت از برگزاری انتخابات بهره گیرند و در این انتخابات هم کوشیدند که با اهرم اقتصادی و فشار مانع از حضور مردم سوریه در انتخابات نشوند که تیرشان به سنگ خورد.

اما نکته بارز دیگر در انتخابات امروز این است که در مناطقی برگزار می‌شود که زمانی جولانگاه تروریست‌ها بود از غوطه دمشق گرفته تا برخی مناطق در جنوب سوریه و نیز مناطقی که زمانی تحت کنترل گروه تروریستی داعش در حمص و الرقه، بود.

در واقع یکی از وجوه تمایز انتخابات سال ۲۰۱۴ با انتخابات ۲۰۲۱ همین است که انتخابات در مناطقی برگزار می‌شود که زمانی جولانگاه تروریست‌های مورد حمایت غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

اینکه امروز بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حوزه رای گیری در منطقه «دوما» در ریف دمشق رای خود را به همراه همسرش به صندوق انداخت دارای ابعاد مهم و پیام‌هایی است از جمله اینکه سوریه اقتدار خود را بازیافته است.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همسرش أسماء اسد امروز (چهارشنبه) در شهر «دوما» واقع در منطقه غوطه شرقی در استان ریف دمشق با حضور در این حوزه انتخابیه رای خود را در صندوق رای انداختند.

در واقع موضع گیری بشار اسد پس از انداختن رای خود در شهر «دوما» که زمانی تحت اشغال تروریست‌ها بود، پاسخ دندان شکنی به ادعاهای کشورهای غربی درباره انتخابات سوریه داد و اعلام کرد که موضع گیری آنها ذره‌ای اهمیت برای مردم سوریه ندارد.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شهر «دوما» رفته بود بعد از انداختن رای خود به صندوق و در پاسخ به برخی ادعاهای کشورهای غربی در خصوص انتخابات این کشور گفت: مردم سوریه در تصمیم گیری برای کشور خود آزاد هستند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: حرکت و حمایت مردمی برای پاسخ دادن به اظهارات کشورهای غربی در خصوص این انتخابات کافی بود.

مشارکت گسترده مردم سوریه در انتخابات غرب را به وحشت انداخت

رئیس جمهور سوریه پس از رای دادن به اهالی شهر «دوما» بخاطر رهایی یافتن از تروریسم و بازگشت به آغوش میهن تبریک گفت.

بشار اسد گفت: تروریست‌ها سعی کردند تا با اشغال شهر «دوما» چهره آن را خدشه دار کنند اما اکثر ساکنان آن با دولت در ارتباط بودند. برخی از ساکنان شهر «دوما» در کنار ارتش سوریه جنگیدند و شهید دادند. با سفر به شهر «دوما» و شرکت در حوزه انتخابیه آن می‌خواستم ثابت کنم که مناطق و طائفه های سوریه با یکدیگر در تضاد نیستند. برخلاف ادعای غرب آنچه که در سوریه روی داد، جنگ داخلی نبود.

وی اظهارنظر غربی‌ها درباره انتخابات سوریه را بی اهمیت و بی ارزش خواند و گفت: سوریه اهمیتی به اظهارات غرب درباره انتخابات فعلی سوریه نمی‌دهد و این نظرات هیچ ارزشی ندارد.

رئیس جمهوری سوریه، تاکید کرد که رای دادنش در شهر «دوما»، دلیلی بر وحدت ملت سوریه در مقابله با تروریسم است.

به هر حال آنچه امروز سوری‌ها رقم زدند و اینکه قبل از باز شدن حوزه‌های رای گیری در مناطق مختلف به ویژه حسکه و دیگر مناطق حضور داشتند پاسخ محکمی به غرب و آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آنها است که سوریه عافیت خود را به دست آورده است و مردم سوریه حول رهبران خود و ارتش خود مصمم به تعیین سرنوشت خود هستند و عزم راسخی برای پاکسازی همه مناطق این کشور از جمله ادلب که تحت گروههای تروریستی است، دارند.

گزارش‌ها از سوریه حاکی از این است که صندوق‌های انتخاباتی در ریف دمشق و طرطوس کاملاً پر شده است و صندوقهای جدید به حوزه‌های رای گیری تحویل داده شده است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت گسترده در آن پاسخی دندان شکن به تروریست‌ها و حامیان آن و تاکیدی بر این است که سوریه وقعی به یاوه گویی غرب نمی نهد.

ساکنان حومه دیرالزور که زمانی تحت تسلط تروریست‌ها بودند با مشارکت خود پیام بزرگی به دشمنان سوریه دادند مبنی بر اینکه سوریه عافیت خود را به دست آورده است. حضور گسترده سوری‌ها در پای صندوقهای رای، غرب را به وحشت انداخته است و توطئه‌ها و نقشه‌های آنها را نقش برآب کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها