رئیس کمیته امداد:

باید از ظرفیت شورا‌های شهر و روستا در محرومیت‌زدایی استفاده کرد

بختیاری گفت: تنها مرجعی که می‌تواند به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهد، شورا‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای کمک به محرومان بهره گرفت.
کد خبر: ۴۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ - 26May 2021

باید از ظرفیت شورا‌های شهر و روستا در محرومیت زدایی استفاده کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شورای عالی استان‌ها که با هدف تقویت فرهنگ خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان به امضا رسید، اظهار داشت: تعامل و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است و در این زمینه شورای عالی استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اختیارات قانونی شورا‌های اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و همدلی، رفع مشکلات محرومان و نیازمندان را در اولویت قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد تامین زمین برای ساخت مسکن خانواده‌های نیازمند را یکی از زمینه‌های همکاری برای کمیته امداد و شورا‌های اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد: تنها مرجعی که می‌تواند به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهد شورا‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای کمک به محرومان بهره گرفت.

بختیاری به اهمیت بحث مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در موضوع ایتام و معلولان، مسئولیت اجتماعی نهاد‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی چالش‌های موجود را حل کند.

علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهر‌های کوچک، شورا‌های اسلامی بهترین زمینه برای محرومیت‌زدایی هستند، گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در شورایاری‌ها می‌تواند به شناسایی و حل مشکلات نیازمندان در سطح محلات کمک کند.

وی افزود: طراحی و گسترش برنامه‌های مشترک با موضوع خیر و احسان در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان و تقویت و گسترش فضای همکاری و همدلی از اصول این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار