«خانه موزه» شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح شد

«خانه موزه» شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و شهدای لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی طالب (ع) امروز در منزل بازسازی شده این دو شهید والامقام واقع در کوچه‌های ۲۸ و ۳۰ خیابان شهدا (صفاییه) قم افتتاح شد.
کد خبر: ۴۵۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 26May 2021

«خانه موزه» شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «خانه موزه» شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و شهدای لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی طالب (ع) امروز طی آئینی با حضور ابوالقاسم مقیمی رییس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افتتاح شد.

فضای خانه موزه وسعتی در حدود ۲۴۰ مترمربع دارد که با هزینه حدود پنج میلیارد تومان تملک شده است. زیرزمین و اتاق‌های موزه با آثار گرافیکی و حجمی جالب توجه به ارائه اسناد و مدارکی از کودکی تا شهادت شهیدان مهدی و مجید زین الدین و همچنین زندگی انقلابی پدر بزرگوار این دو شهید عزیز اختصاص داده شده است.

در بخش دیگری از این موزه، تصاویر شش هزار و ۹۰ شهید استان قم بر روی دیوار نصب شده که هنر استفاده از انعکاس آیینه ها، جلوه خاص بصری به آن داده است.

تصاویر شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و نیز شهدای لشکر در عملیات خیبر، زینت بخش فضا‌های دیگری از موزه است؛ صوت دعای کمیل شهید مهدی زین الدین نیز از شنیدنی‌های موزه می‌باشد.

فاز نخست خانه موزه شهیدان زین الدین، دو سال قبل توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری افتتاح شد و در این فاز، با تغییرات عمده دکوراسیون، بخشی از نیاز هسته مرکزی شهر و منطقه هفت شهری را برای داشتن مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های انقلابی و حماسی رفع می‌شود.

شهید مهدی زین الدین روز ۲۷ آبان سال ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید زین الدین در مأموریتی از سردشت به بانه در حرکت بود که در منطقه دارساوین در کمین ضدانقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار