حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رئیس جمهوری می‌خواهیم که برای حل مشکلات به «مکتب سلیمانی» متوسل شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: رئیس جمهوری می‌خواهیم که راه شهید «سلیمانی» را ادامه دهد و برای حل مشکلات به مکتب این شهید متوسل شود؛ بنابراین فرد اصلح و بهترین کسی که می‌تواند خادم بی‌منت و نوکر کمربسته ملت باشد، باید شخصیت جهادی و سلیمانی‌گونه داشته باشد.
کد خبر: ۴۵۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ - 27May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در برنامه رادیویی «قرار انقلاب» که با موضوع «نقش نیروهای مسلح در گام دوم انقلاب» برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، پشتوانه چشم‌انداز آینده ماست و پندآموزی از حماسه‌های جاوید دفاع مقدس می‌تواند نصب‌العین ما برای تحقق اهداف آینده باشد.

وی افزود: علی‌رغم اتحاد همه کشورهای مدعی ابرقدرتی در دنیا و در میان بهت و حیرت آنان، این انقلاب به پیروزی رسید. نهضت مردم ما از میان دریایی از آتش و خون عبور کرده و اکنون به این حد از کمال رسیده است و ادامه این حرکت مؤثر می‌تواند به تداوم انقلاب و تثبیت برنامه‌های این حرکت توفنده بیانجامد.

نیروهای مسلح، سپر حوادث و فدایی ملت هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تبیین نقش نیروهای مسلح در ثبات امنیتی امروز ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به تبیین ریشه‌های امنیت و ثبات کشورمان در شرایط کنونی پرداخت؛ اما از جانفشانی‌های شهدا یاد نکرد. به تکریم و پاسداشت حرمت شهیدان دفاع مقدس و به‌خصوص فتح خرمشهر، لازم است ایامی را یادآوری کنیم که دشت وسیع خوزستان به‌وسعت چندین هزار کیلومتر زیر چکمه متجاوزان بود و بلوک شرق و غرب با همراهی کشورهای مرتجع منطقه در یک جبهه مشترک وارد عمل شدند تا طومار این ملت را درهم بپیچند و خرمشهر ما را «محمره» کنند؛ اما نیروهای مسلح ما در روز حادثه سینه سپر کردند.

وی ادامه داد: اگر ایستادگی، جانفشانی، از خود گذشتگی، ایثار و شهادت‌طلبی نیروهای مسلح ما نبود، اثری از ثبات و امنیت ایران اسلامی در حال حاضر وجود نداشت؛ لذا حقیقتاً در دفاع مقدس ثابت شد که نیروهای مسلح، سپر حوادث و فدایی ملت هستند.

سردار یوسفعلی‌زاده پیشرفت‌های محور مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‎های دشمنان در منطقه را ثمره تلاش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ملت ما تجربه جنگیدن با دشمن را در خانه‌های خودشان دارند؛ در ابتدای عمر بابرکت انقلاب اسلامی، دشمن به خانه‌های ما هجوم آورد و ما ناچار شدیم که در خرمشهر، پاوه، مهران، آمل و گنبد با او درگیر شویم؛ اما از رهاورد ایستادگی مردانه، متدینانه و انقلابی نیروهای مسلح، شرایط امروز به‌گونه‌ای رقم خورده است که دشمنان ما هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای سرزمینی‌مان زمین‌گیر شده‌اند.

وی تأکید کرد: دامنه تأثیرگذاری مجاهدت نیروهای مسلح، در حال حاضر از مرزهای ما فراتر رفته و امنیت جمهوری اسلامی را از هزاران کیلومتر دورتر تأمین می‌کند. زمانی بود که فلسطینی‌ها با فلاخن و قلاب سنگ در برابر ارتش صهیونیستی ایستادگی می‌کردند، اما امروز به برکت مجاهدت نیروهای مسلح ما، ملت مظلوم فلسطین پاسخ بمباران‌های غزه را با موشک‌های دقیق و نقطه‌زنی می‌دهد که ساکنان شهرک‌های اشغالی را زمین‌گیر و خانه‌نشین می‌کند و اقتصاد رژیم اشغالگر قدس را تا مرز فروپاشی پیش می‌برد؛ لذا برای همه روشن است که نظام سلطه در منطقه ما در محاصره قدرت مقاومت قرار گرفته و منزوی‌تر از هر زمان دیگری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ایستادگی را رمز پیروزی و موفقیت خواند و گفت: هیچ ملتی از رفاه‌طلبی و تکیه به بیگانگان، به پیشرفت و تعالی نرسیده است. رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی است و در سایه نقش‌آفرینی ممتاز و تعیین‌کننده امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس که با هدایت‌های داهیانه و فرماندهی شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در دوران ما امتداد پیدا کرده است، راه برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ هموار شده است.

سردار یوسفعلی‌زاده با تأکید بر ضرورت حضور در انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری، اظهار داشت: رأی هر ایرانی، حق مسلمی است که از هیچ‌کس سلب نشده و هیچ فردی نمی‌تواند خود را از تعیین سرنوشت کشور خود محروم بداند. از سوی دیگر، هر عقل سلیمی می‌داند که با قهر کردن، امور اصلاح نمی‌شود و برای رفع گرفتاری‌ها، باید اعمال نظر کرد و به میدان آمد.

وی افزود: شهید «قاسم سلیمانی» ۴۰ سال سرباز ملت و فدایی ولایت بود و پس از شهادتش هم دامنه محبوبیت این شهید والامقام بیش از پیش افزایش یافت. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که راه شهید سلیمانی را ادامه دهد و برای حل مشکلات به مکتب این شهید متوسل شود؛ بنابراین فرد اصلح و بهترین کسی که می‌تواند خادم بی‌منت و نوکر کمربسته ملت باشد، باید شخصیت جهادی و سلیمانی‌گونه داشته باشد.

در برابر خون شهیدان تعهد داریم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ما در برابر خون شهیدان تعهد داریم، خاطرنشان کرد: دشمن ما کاری بلد نبوده که برای متوقف کردن ما انجام نداده باشد؛ اما این ملت در برابر همه این توطئه‌ها ایستاده و با هرچه در توان داشته، از نهضت خود دفاع کرده است. کسانی که از جان و مال و آبروی خود برای حفظ نظام گذشتند، امروز به ما توصیه می‌کنند که با رأی‌های خود از کیان نظام جمهوری اسلامی و دین خدا دفاع کنیم. خون شهید گریبان ما را خواهد گرفت و ما تعهد داریم که نگذاریم این انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد.

وی ادامه داد: دشمن هیچ‌گاه خیرخواه ما نبوده است و تاریخ گواهی می‌دهد که در هر برهه و مقطعی از تاریخ که یک ملت، امام خود را تنها گذاشته است، به ذلت افتاده و دشمن بر او چیره شده است. در دوران دفاع مقدس، ما معطل موشک و سیم خاردار اهدایی از جانب دیگران نماندیم؛ بلکه بر اراده انقلابی خودمان متمرکز شدیم و ماحصل این مجاهدت‌ها، فتح‌الفتوح‎های عظیم آن دوران بود. امروز هم این الگو قابل بهره‌برداری است و می‌توان با انتخاب خدمتگزاری که معتقد به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و منطق تعالی جامعه اسلامی باشد، مشکلات را حل کرد و موانع را مرتفع نمود.

سردار یوسفعلی‌زاده ضمن تبیین ضرورت ارتقای توانمندی‌های ملی در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مثابه یک موجود زنده، به طور مستمر نیاز به مراقبت و توانمندسازی دارد و باید خودمان را برای دفاع از این شجره طیبه در برابر آفات و خرابی‌ها، به روزآمدترین ابزار‌ها تجهیز کنیم. این‌گونه است که همزمان با حرکت توفنده ملت مظلوم فلسطین در برابر صهیونیست‌های متجاوز، پهپاد پهن پیکر «غزه» با ۳۵ ساعت مداومت و ۳۵ هزار پا ارتفاع پروازی رونمایی می‌شود، تا نشان دهد که ما از فراز آسمان‌ها تا قعر دریا‌ها و در گستره‌ای به وسعت ایران اسلامی و هزاران کیلومتر دورتر از مرزها، سر دشمن را به سنگ می‌کوبیم و اگر کسی فکر ضربه زدن به این ملت را داشته باشد، در این گستره سیلی خواهد خورد.

وی ابراز امیدواری کرد: به‌همین دلیل است که ناو‌های هواپیمابر آمریکایی مجبور می‌شوند که فاصله ۷۰۰ کیلومتری خود را با مرز‌های ما حفظ کنند. بر مبنای همین منطق، اگر می‌خواهیم که هیچ‌گاه مجبور به پذیرش ظلم و زور نشویم، باید خود را قوی کنیم و البته تحقق منافع ملی منحصر در دستاورد‌های دفاعی نیست و در همه زمینه‌ها باید این جهاد تعالی‌بخش ادامه پیدا کند. گواهی شهدای ما حاکی از آن است که انقلاب اسلامی به انقلاب عظیم مهدوی منتج خواهد شد و پرچم برافراشته این نظام اسلامی به ید باکفایت صاحب حکومت جهان گستر و عدالت‌محور آخرالزمان خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها