نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله:

باید قدر سردارانی چون «حق‌بین» را بدانیم

حجت‌الاسلام «شیرازی» سردار حق بین را  انسان وارسته وابسته به خدا و الگو برای نسل جوان جامعه دانست و گفت: سردار حق بین از دوران جوانی بر هوای نفس غالب شد و امروزه الگوی نسل جوان جامعه بشری است؛ ما باید قدر این سرداران وابسته به خدا را بدانیم.
کد خبر: ۴۵۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ - 27May 2021

قدر سرداران وابسته به خدا را بدانیمبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در چهلمین روز عروج عارفانه سردار «محمدعلی حق بین» فاتح نبل و الزهرا که امروز در مزار شهدای گمنام شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم و  سه نوع جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر اظهار داشت: جهاد اصغر، هم مبارزه با هوای نفس و هم مبارزه با شیطان است، جنگ با هوای نفس و  شیطان سخت‌تر از جنگ با تروریست‌ها و استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تصریح کرد: تا انسان بر نفس غالب نشود و افسار شیطان را در دست نگیرد، روحیه شجاعت طلبی در او ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: مرگ را امام راحل اینگونه تبیین می‌کند: «کسی که بر نفس غالب شد حقایقی می‌بیند که دیگران نمی‌بینند، چشم برزخی باز می‌شود و این در نتیجه مبارزه با هوای نفس و خودخواهی‌ها و آنچه برای غیر خداست، اتفاق می‌افتد.»

حجت الاسلام شیرازی مبارزه با منافقین، مشرکین، کفار و استکبار را  جهاد اصغر دانست و خاطرنشان کرد: جنگ با تروریست‌ها در سوریه  و دشمنان جهاد اصغر است، جهاد کبیر به معنای  اطاعت نکردن از کفار و در راس آن استکبار است؛ استکبار آمریکا نیست بلکه امریکا جزئی از استکبار است و  سرمایه داران بین الملل و صهونیست بین الملل و همه کسانی که علیه دین و ارزش‌های الهی تلاش می‌کنند، مستکبر هستند.

وی با بیان اینکه  در راس استکبار آمریکا است و قرآن تبعیت از استکبار را ممنوع می‌داند،  تاکید کرد: تسلیم استکبار، آمریکا و طاغوت نشدن جهاد کبیر است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سردار حق بین را  انسان وارسته وابسته به خدا و الگو برای نسل جوان جامعه دانست و متذکر شد: سردار از دوران جوانی بر هوای نفس غالب شد و الگوی نسل جوان جامعه بشری است؛ ما باید قدر این سرداران وابسته به خدا را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: سردار حق بین در میدان جنگ با صدام شجاعانه نبرد کرد؛ ما باید بدانیم میدان جنگ اصغر باز است و جنگ اصغر و اکبر ادامه دارد، تا نظام جمهوری اسلامی وجود دارد دشمنی با این انقلاب هم وجود دارد.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه میدان جهاد کبیر هم فعال است، تصریح کرد: تا زمانی که ما حول محور خدا می‌چرخیم و تابع امام بزرگوار و، ولی فقیه زمان هستیم، دشمن و مستکبرین علیه ما موضع دارند و تا زمانی که استکبار علیه ما موضع دارد میدان جهاد کبیر هم فعال است.

وی الگوی ما را شهدا، سردار حق بین و سردار سلیمانی‌ها دانست و تاکید کرد: دشمن به کسی حمله می‌کند که در بقای انقلاب، دین و ارزش‌ها سهم دارند؛ دشمن علیه انقلاب تلاش کرده و از قدرت معنوی و نظامی سپاه می‌ترسد.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن از شورای نگهبان وحشت دارد و می‌داند تا زمانی که شورای نگهبان وجود دارد نمی‌تواند در ارکان و کانون اسلامی کشور نفوذ کند، متذکر شد: ما باید علیه استکبار محکم موضع بگیریم و این به معنای آن است که امروز چه تکلیفی بر عهده داریم، امام راحل می‌فرمود: «برعکس نگاه و خواسته دشمن عمل کنید.»

 وی افزود: جوان امروز ما اگر با ایمان تر، شجاع‌تر و با روحیه شهادت طلبی بالاتر از دیروز نباشد، کمتر نیست و امروز در صحنه ایستاده و از روحیه انقلابی خود دفاع می‌کند؛ نمونه بارز این جوانان شهدای ما هستند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه دشمن در آستانه هر انتخاباتی می‌گوید ملت به شورای نگهبان اعتماد ندارد و مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد، تصریح کرد: دشمنان و مستکبران غلط می‌کنند برای ملت ما تصمیم می‌گیرند؛ ملت ما طرح دشمن را می‌شناسد و از مواضع و آرمان‌ها و خط امام و انقلاب دفاع می‌کند و پرشورتر از گدشته در ۲۸ خرداد حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همان ملت سال‌های گذشته است، اظهار داشت: دشمن ملت ایران را نشناخته است، دشمنان بدانند ملت ایران  پای آرمان‌های خود ایستاده و  گلزار شهدای ما تاریخ و مکتب زندگی ماست.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه ملت ایران را در راهپیمایی روز قدس و در پای صندوق‌های رای و در میدان جهاد اصغر باید شناخت، خاطرنشان کرد: تا ما زنده ایم اجازه نخواهیم داد دشمنان بر کشور ما حکومت کنند، جوان ایرانی جوان آمریکایی و اروپایی نیست که از مرگ بترسد؛ زنان و مردان ایران ما التماس می‌کنند شهید شوند و این نعمتی است که ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری در وجود خود ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در میدان مبارزه با دشمنان باید محکم بایستیم، افزود: خدا وعده می‌دهد کسی که در مسیر جهاد با دشمن درون و بیرون مبارزه می‌کند، دست او را گرفته و الگو می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار