یادداشت/ هوشنگ نوبخت

پیروزی قاطعانه بشار اسد نشانه اقتدار راهبرد مقاومت است

پیروزی قاطعانه بشار اسد، بی‌شک، پیروزی مقتدرانه راهبرد مقاومت ایران در عرصه بین‌الملل هم هست. امروز سال‌ها از تهدید آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه دولت قانونی سوریه می‌گذرد و دولت بشار اسد، مشروع‌تر و محبوب‌تر از همیشه حاکم مطلق عرصه سیاسی سوریه است.
کد خبر: ۴۵۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 28May 2021

پیروزی قاطعانه بشار اسد، پیروزی مقتدرانه دیپلماسی ایران در عرصه بین الملل استگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

این خبر شاید در صدر مهمترین اخبار سیاسی جهان در حال انتشار و تحلیل است؛ خبری که به چند دلیل مهم و اساسی برای ایران عزیز نیز قابل اهمیت است.

پیروزی قاطعانه بشار اسد، بی‌شک، پیروزی مقتدرانه راهبرد مقاومت نظام اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل هم هست. این در حالی است که در سال‌های اخیر، آمریکا و بیش از ده‌ها کشور مدعی دنیا به دلایل مشخص به دنیا اعلام می‌کردند که بشار اسد حاکم غیر قانونی سوریه است و ما وی را تا دو هفته دیگر از کرسی ریاست جمهوری سوره برکنار می‌کنیم و در همین حین، جمهوری اسلامی ایران با صراحت اعلام کرد که ما از دولت مشروع بشار اسد حمایت می‌کنیم.

امروز سال ها از آن تهدید استکباری و ضد حقوق بشری آمریکا، اتحادیه اروپا و ده ها کشور مدعی دیگر می گذرد و دولت بشار اسد، مشروع‌تر و محبوب‌تر از همیشه حاکم مطلق عرصه سیاسی سوریه است.

این پیروزی نشانه واضحی از قدرت بلامنازع ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی و دیپلماسی مقاومت است. جایی که ایران مثل همیشه حاکمیت های مردمی و قانونی در کشورهای مختلف را به مشروعیت پذیرفته است و البته حاکمیت رژیم غاصب اسرائیل را در سرزمین فلسطین، غیر قانونی و غیر شرعی می‌داند.

عصر، عصر تکنولوژی و ارتباطات است و بی شک کمتر رخدادی در جهان اتفاق می افتد که از نگاه رسانه های مختلف دنیا پنهان بماند. دنیا شاهد بود که مردم سوریه علی‌رغم تمام چالش‌ها، مشکلات و بحران‌هایی که داشتند، پای صندوق رای آمدند و به بشار اسد و تفکرات او رای دادند؛ انتخاباتی که می‌توان آن را با انتخابات جنجال‌برانگیز آمریکا این کشور مدعی دموکراسی و حقوق بشر مقایسه کرد و سرانجامِ خوشی را برای ملت سوریه و عاقبتی ناخوشایند را برای مردم آمریکا متصور شد.

بشار اسد باز هم به ریاست جمهوری قانونی و مشروع سوریه رسید تا دنیا بداند که حرف حق دیپلماسی ایران در عرصه بین الملل همچنان گزینه برتر روی میز هایی است که پایه های‌شان لرزان تر از همیشه تاریخ است.

ایران با قدرت برتری که در منطقه و جهان اسلام و عرصه بین‌الملل پیدا کرده است، همچنان وعده صادق پیروزی مردم فلسطین را می‌دهد. یمن نیز به موفقیت خواهد رسید و جبهه مقاومت تأمین‌کننده امنیت در جغرافیای کشورهای مظلوم منطقه خواهد بود.

چندی دیگر نیز عرصه ای مهم در کشور عزیزمان در حال رخداد است؛ عرصه‌ای که همه رسانه های دنیا در حال رصد کردن جزئیات آن هستند. عرصه ای که باز هم قدمی با صلابت و بزرگ از سوی مردم ایران به سوی اقتداری جاودان در آن رقم خواهد خورد و منتخب رای و تفکر مردم به مدت چهار سال بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست.

عرصه‌ای که برای استکبار و بسیاری دشمنان ایران عزیز، چه بسا مهمتر از سوریه و دیگر نقاطی باشد که همه چشم امیدشان به اقتدار و خلق حماسه ای دیگر در این جغرافیای سرنوشت‌ساز جهان است؛ جغرافیایی که هم باید صلابت، آرامش، وحدت، امنیت و اقتدار ملی خودش را حفظ کند و هم همچنان پرچمدار حمایت از کشورهایی باشد که دست نیازشان را به سوی ایران دراز کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها