وزیر خارجه قطر:

دوحه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت نمی‌کند

وزیر خارجه قطر در سخنانی اعلام کرد که موضع دوحه در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی واضح، آشکار و تغییرناپذیر است.
کد خبر: ۴۵۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 28May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه «العربی» اظهار داشت: تا زمانی که روند صلحی محقق نشود که فلسطینیان از آن راضی باشند، دوحه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت نخواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: عادی‌سازی یک تصمیم حاکمیتی برای هر کشوری است، اما موضع قطر در رابطه با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ثابت و آشکار است. این موضع هرگز تغییر نخواهد کرد و تا زمانی که روند صلحی که مورد رضایت فلسطینی‌ها باشد، محقق نشود، هیچ نوع عادی‌سازی روابطی با رژیم صهیونیستی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: دوحه تاکنون نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیل قصد دارد وارد مذاکرات صلح شود، دریافت نکرده است.

بنابراین گزارش، سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، مغرب و سودان برخلاف موافقت افکار عمومی جهان عرب و در اقدامی خیانت‌آمیز به قضیه فلسطین، به عادی‌سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار