بغداد: هیچ نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق وجود نخواهد داشت

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که هیچ نظارت بین المللی بر انتخابات عراق وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ - 28May 2021

بغداد: هیچ نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق وجود نخواهد داشتبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عراق روز جمعه تاکید کرد که هیچ نظارت بین المللی بر انتخابات زودهنگام در عراق وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: هیچ نظارت بین المللی بر انتخابات وجود ندارد، بلکه تیمی از سازمان ملل آن هم یک مرتبه به درخواست دولت عراق انتخابات را رصد خواهند کرد.

این مقام عراقی تاکید کرد که حضور تیم سازمان ملل هم با پایبندی کامل به حفظ حاکمیت ملی و استقلال عراق خواهد بود.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه عراق پس از آن بیان شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به اتفاق آرا با درخواست عراق برای حضور تیم‌هایی از سوی سازمان ملل برای رصد انتخابات پارلمانی این کشور که دهم اکتبر برگزار می‌شود، موافقت کرد.

بر اساس قطعنامه شورای امنیت، به نمایندگی سیاسی سازمان ملل در عراق اجازه داده می‌شود تا قبل از آغاز انتخابات پیش رو، یک تیم قوی، منسجم و با اعضای مشخص را به نمایندگی از سوی سازمان ملل تشکیل دهد تا در روز انتخابات عراق روند رای گیری را رصد کنند.

بسیاری از احزاب سیاسی عراق تاکید دارند که نظارت بین المللی در انتخابات به معنای دخالت خارجی است، زیرا کشور‌هایی نظیر آمریکا و انگلیس منافع خود را در عراق دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها