تصاویر/ پاسدار شهید «محمدعلی جهان‌آرا» (۱)

شهید «محمدعلی جهان‌آرا» نهم آذر ۱۳۳۳ در خرمشهر چشم به جهان گشود. وی از ۱۵ سالگی به صف مبارزه بر ضد طاغوت پیوست و در سال ۱۳۴۹ به عضویت گروه حزب الله خرمشهر درآمد و پا به پای افراد این گروه، تلاش وسیعی را در براندازی رژیم پهلوی آغاز کرد.
کد خبر: ۴۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ - 29May 2021

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، دوران جوانی شهید «محمدعلی جهان‌آرا»، هم زمان با حکومت پهلوی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن سال ۱۳۵۷، آرزوی دیرینه جهان‌آرا به تحقق پیوست و شادمان از پیروزی انقلاب اسلامی، کوشش بی وقف‌های را در راه حراست از دستاورد‌های انقلاب آغاز کرد.

محمد جهان‌آرا از بزرگ مردانی بود که نقش بسیار مهمی در تشکیل سپاه پاسداران خرمشهر ایفا کرد. او پس از تشکیل سپاه خرمشهر، به مبارزه خویش با عوامل استکبار و منافقان سرعت بیشتری بخشید و با عوامل مزدوری که از خارج مرز‌ها تحریک و تغذیه می‌شدند، مردانه جنگید؛ و سرانجام در هشتم مهرماه سال ۱۳۶۰ در حالی که سرداران و سربازان فاتح ارتش اسلام پس از رزمی بی‌امان با بعثیان متجاوز، با سرافرازی از جبهه نبرد حق علیه باطل بر می‌گشتند، هواپیمایی که این عزیزان را به تهران می‌آورد، در حوالی کهریزک دچار سانحه غم انگیزی گشته و سقوط کرد.

در این حادثه، علاوه بر شهید شدن تعدادی از رزمندگان اسلام، فرمانده سرافراز و نامور سپاه خرمشهر، محمدعلی جهان‌آرا به همراه چهار سردار بزرگ اسلام سرلشگر فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش، سرتیپ نامجو وزیر دفاع، سرتیپ فکوری جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش و شهید یوسف کلاهدوز قائم مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

تصاویر پاسدار شهید «محمدعلی جهان‌آرا»

نظر شما
پربیننده ها