دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار سفیر سوریه:

الگوی حکمرانی مقاومت در منطقه کارایی خود را در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده است

باقری کنی گفت: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر اینکه کارایی خود را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست‌ها و دیگر عوامل منطقه‌ای آن‌ها به اثبات رسانده است، کارآمدترین الگو برای تأمین منافع ملت‌های مستقل و اداره جامعه رو به پیشرفت بر اساس خواست مردم است.
کد خبر: ۴۵۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ - 29May 2021

الگوی حکمرانی مقاومت در منطقه کارایی خود در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در دیدار «شفیق دیوب»، سفیر سوریه در ایران، سوریه را پیروز میدان‌های نبرد و دیپلماسی توصیف کرد و اظهار داشت: پاک‌سازی بخش اعظم خاک سوریه از لوث وجود تروریست‌ها، گواه قاطع پیروزی سوریه در میدان نبرد و درخواست گشایش سفارت از سوی دولت‌های ناکام حامی ترویست‌ها و تقاضای بخشش از دولت و مردم سوریه، نشان بارز موفقیت سوریه در میدان دیپلماسی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا به صورت هم‌افزا از ظرفیت مراجع حقوق بشری بین‌المللی علیه کشور‌های مستقل مانند ایران و سوریه سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: همکاری جدی‌تر و مؤثرتر دولت‌های جبهه مقاومت از جمله ایران و سوریه برای افشای حقیقت ضدبشری سیاست‌ها و اقدام‌های آمریکا و اروپا علیه ملت‌های منطقه در مراجع بین‌المللی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

باقری‌کنی با بیان نقش بارز و برجسته سردار سلیمانی در مبارزه منطقه‌ای با تروریسم دولتی، تروریسم تکفیری و تروریسم جاهلیت مدرن، بیان کرد: اصلی‌ترین دستاورد بیش از بیست سال تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی در منطقه بسترسازی برای تکامل گفتمان و جریان مقاومت و تبدیل آن از یک موجودیت محدود واکنشی و سلبی به یک الگوی حکمرانی بر اساس اصول، مبانی و ارزش‌های مقاومت است.

معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه افزود: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر اینکه کارایی خود را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست‌ها و دیگر عوامل منطقه‌ای آن‌ها به اثبات رسانده است، کارآمدترین الگو برای تأمین منافع ملت‌های مستقل و اداره جامعه رو به پیشرفت بر اساس خواست مردم است.

باقری کنی با اشاره به اینکه در حال حاضر مقاومت از همیشه قوی‌تر و صهیونیست‌ها از همیشه ضعیف‌تر هستند، گفت: هنگامی که موشک سرگردان سوریه در نزدیکی مهم‌ترین و حساس‌ترین مرکز تولید سلاح‌های کشتار جمعی صهیونیست‌ها فرود می‌آید و گنبد آهنین دفاعی به عایق پنبه‌ای تبدیل می‌شود، وضعیت صهیونیست‌ها در قبال موشک‌های نقطه‌زن مقاومت از هم اکنون مشخص است.

استقبال سوریه از همکاری حقوق بشری با ایران

سفیر سوریه هم با استقبال از همکاری‌های حقوق بشری دو کشور برای ارائه الگوئی جدید به جهان تاکید کرد: سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا و متحدین آن و تحریم‌های غیر قانونی که بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند، دورویی آن‌ها و دروغ بودن ادعای حمایت از حقوق بشر را برای همگان آشکار کرده‌است.

وی تحریم را بزرگ‌ترین نقض حقوق بشر و جنایت جنگی خواند و تأکید کرد: جای تأسف است که آمریکا و اروپا از حقوق بشر برای پیشبرد اهداف سیاسی و گسترش سلطه خود بر سایر کشور‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

شفیق دیوب با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و سوریه برای مقابله با سوءاستفاده کشور‌های غربی از حقوق بشر خاطر نشان کرد: محور مقاومت باید آینده منطقه را برای تحقق منافع ملت‌های آن رقم بزند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها