مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندران

«سنگدهی» از برگزاری یازدهمین دوره ۲ جشنواره ادبی شعر (اشک انار) و داستان کوتاه دفاع مقدس (یوسف) در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 29May 2021

برگزاری ۲ جشنواره ادبی دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمد صادقی سنگدهی» مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از برگزاری یازدهمین دوره دو جشنواره ادبی شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» در استان خبر داد و اظهار داشت: این دو جشنواره با موضوعات «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

صادقی سنگدهی، توجه و استفاده از زبان و ادبیات محلی و ویژگی‌های بومی استان، پرداخت دستاورد‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها را از جمله ویژگی‌های آثار ارسالی برشمرد.

وی با بیان اینکه آثار شاعران و نویسندگان مازندرانی به دو زبان فارسی و محلی (تبری) با ترجمه پذیرش می‌شود، گفت: محدودیتی از نظر تعداد اثر وجود نداشته و آثار ارسالی باید در قالب WORD از یک تا ۵ صفحه A ۴ ارائه شود و قبلا در کتاب یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد.

این مسئول مهلت ارسال آثار را تا ۱۳ آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق شماره ۰۹۳۵۲۳۰۷۱۵۸ در سروش و ایتا و یا آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.

صادقی سنگدهی با بیان اینکه مراسم اختتامیه دو جشنواره در صورت اعلام ستاد ملی کرونا در نهم دی برگزار می‌شود، گفت: از صاحبان ۲۲ اثر برگزیده دو جشنواره در استان تقدیر و آثار برگزیده برای رقابت در سطح ملی به تهران ارسال خواهد شد.

مدیر ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از چاپ آثار برگزیده و منتخب در قالب دو کتاب جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» خبر داد و گفت: کتاب جشنواره در روز اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها