مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ساوجبلاغ:

رفاه‌زدگی عامل نجات جامعه از جهالت نیست

حجت‌الاسلام «فلاح‌نژاد» گفت: کسی که غرق در شهوات و مطامع و هوس‌هاست، هرگز نمی‌تواند عامل نجات جامعه از جهالت و سرگردانی باشد.
کد خبر: ۴۵۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 29May 2021

غرق‌شدگان در مطامع نمی‌توانند عامل نجات جامعه از جهالت باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام «فلاح‌نژاد» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ساوجبلاغ ظهر امروز در نشست روشنگری بسیجیان حوزه 620 با اشاره به مؤلفه‌های هفت‌گانه شناخت تکلیف جهت اقدام به موقع، تکلیف شناسی را هوشیاری در درک موقعیت تعریف کرد و گفت: سه عنصر شاخص حرکت بسیج از منظر مقام معظم رهبری، بصیرت، اخلاق و عمل به موقع است.

وی پرهیز از توهم و اشتباه در تشخیص تکلیف، نیازشناسی، شناخت اصول و فروع و شناسایی امور اساسی و قوام‌بخش جامعه، هوشیاری در درک موقعیت، جلوگیری از اضمحلال و فروپاشی درونی، پرهیز از تنبلی و سستی، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری، پاسداری از اسلام در دو جبهه متفاوت و نجات جامعه از جهالت و حیرت را از جمله فاکتورهای شناخت تکلیف برشمرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ساوجبلاغ بیان داشت: اسلام همچون هر پدیده‌ای آسیب‌ها و تهدیداتی اعم از موارد داخلی و خارجی دارد که اسلام جهاد را علاج هر دو بیان کرده است. فساد درونی اعم از سستی، تنبلی، دنیازدگی، شهوت‌پرستی و ... دستگاه محاسباتی انسان را در شناسایی درست وظیفه و زمان‌شناسی دچار اشکال می‌کند.

وی عوامل مسئولیت‌گریزی را راحت‌طلبی، ناامیدی و عدم برنامه و استراتژی فردی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: فرد مسئولیت‌گریز موجب وارد شدن آسیب‌هایی از جمله عدم قدرت استیفای حقوق حقه خود و دیگران و نیز عدم رفتار درست در مقابل تکالیف فردی، خانوادگی و اجتماعی به خود و دیگران می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ساوجبلاغ مطرح کرد: پاسداری از اسلام و انقلاب در دو جبهه داخلی و خارجی است و حفظ هوشیاری در هر شرایط زمانی و مکانی و در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی لازم و حیاتی به نظر می‌رسد. کسی که غرق در شهوات و مطامع و هوس‌هاست، هرگز نمی‌تواند عامل نجات جامعه از جهالت و سرگردانی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار