پیروزی مقاومت اسلامی و جایگاه منطقه‌ای انصارالله یمن

گرایش ایدئولوژیک انصارالله به حمایت از فلسطین موجب ارتقا جایگاه منطقه‌ای، اعتبار و محبوبیت انصارالله در میان اعراب و امت اسلامی و در طرف مقابل بی‌اثر شدن پروپاگاندای تبلیغاتی سعودی علیه صنعا و زیر سوال رفتن جنگ بی حاصل و غیرانسانی علیه این کشور می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲ - 30May 2021

پیروزی مقاومت اسلامی در نبرد شمشیر قدس و جایگاه منطقه‌ای انصار الله یمنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: یکی از تحولات مهم در طول جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه حمایت بین‌المللی از مقاومت فلسطین بود؛ این حمایت مسأله فلسطین را که به خاطر وجود گروهک‌های تروریستی به حاشیه رفته بود، در صدر تحولات جهان اسلام قرار داد. ملت‌های مسلمان به صورت گسترده بویژه در رسانه‌های اجتماعی با قدرت به حمایت از فلسطین پرداختند و علیه دولت‌های عربی که دست به سازش با صهیونیست‌ها زده و آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی همکاری دارند انتقاد کردند. در این میان یکی از بازیگران فعال در امر حمایت از آرمان فلسطین جنبش انصارالله یمن بود. یمنی‌ها در کنار سایر اضلاع محور مقاومت آمادگی خود برای ایستادن در کنار برادران فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی را از همان آغاز بحران اعلام کردند.

این واقعیت بار‌ها در سال‌های گذشته از سوی انصارالله مطرح شده است که یکی از مهم‌ترین بازیگران پشت پرده تحولات یمن در کنار متجاوزین سعودی – اماراتی، رژیم صهونیستی است. رژیم صهیونیستی که در یک تگنا ژئوپلتیکی قرار گرفته نیاز مبرمی به آب‌های آزاد بویژه از طریق دریای سرخ دارد. به همین دلیل امنیت تردد در گذرگاه استراتژیک باب المندب در یمن از اهمیتی حیاتی برای صهیونیست‌ها برخوردار است. از این رو در پی تحولات سال ۲۰۱۱ و قیام انقلابی مردم یمن یکی از حامیان اصلی رژیم عبدالله صالح و سپس پشتیبانان حمله نظامی ائتلاف سعودی- اماراتی به یمن تل آویو بوده است. این در حالی است که هم اکنون تنگه باب المندب در کنترل حکومت صنعا می‌باشد. این موضوع به انصارالله قدرت تأثیرگذاری بالایی برای حمایت عملی از فلسطینیان قرار داده است به صورتی که صهیونیست‌ها به شدت نسبت به تحولات یمن نگرانی دارند.

الوقت نوشت، در این میان موضوع مهم آن است که گرایش ایدئولوژیک انصارالله به حمایت از فلسطین و ضدیت با موجودیت رژیم صهیونیستی، بویژه در جریان اخیر، موجب ارتقا جایگاه منطقه ای، اعتبار و محبوبیت انصارالله در میان اعراب و امت اسلامی و در طرف مقابل بی اثر شدن پروپاگاندای تبلیغاتی سعودی علیه صنعا و زیر سوال رفتن جنگ بی حاصل و غیرانسانی علیه این کشور می‌شود.

بخش دیگر تأثیرگذاری تحولات جنگ ۱۲ روزه بر جنگ یمن، به افزایش روحیه پیروزی در میان رزمندگان یمنی از موفقیت نهایی اتکا به مقاومت و ایمان به خدا و صبر در مقابل محاصره و حملات هوایی دشمن تا دندان مسلح می‌باشد. همانگونه که صهیونیست‌ها تاب دوام آوری در برابر موشک‌های مقاومت غزه را نیاوردند و پس از چند روز با عقب نشینی از مواضع اولیه خود و پذیرش شروط مقاومت درخواست آتش بس کردند، یمنی‌ها نیز اکنون استیصال سعودی از هدف قرار گرفتن مراکز اقتصادی و نظامی و سیاسی خود را به عینه می‌بینند. در واقع شباهات‌های جنگ مقاومت در غزه و یمن نوید پیروزی در آینده نزدیک را برای مجاهدین یمنی درپی دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار