نماینده پارلمان عراق:

توطئه‌ای برای سیطره دوباره داعش بر نینوا در جریان است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، دولت این کشور و وزارتخانه‌های آن را مسئول پیامدهای انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول در سوریه به عراق دانست.
کد خبر: ۴۵۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 29May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی تقی آمرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، دولت این کشور و وزارتخانه‌های آن را مسئول پیامدهای انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول در سوریه به عراق دانست.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان، در سخنانی پیرامون بازگشت خانواده‌های داعشی به عراق گفت: ما طرفدار این هستیم که آوارگانی که توسط داعش از خانه‌هایشان رانده شده‌اند، دوباره بازگردند؛ البته پس از آنکه از لحاظ امنیتی مواضع آنها ثابت شد؛ اما بازگرداندن خانواده‌های داعشی در نهایت، ما را با اشغال دوباره این استان مواجه خواهد کرد.

این نماینده پارلمان عراق در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در حال حاضر در شرایط حساسی به سر می‌بریم و بازگرداندن خانواده‌های داعشی به اردوگاه الجدعه در جنوب موصل توطئه‌ای علیه عراق است تا بار دیگر گروه تروریستی داعش به استانی بازگردد (نینوا) که بهای سنگینی را به خاطر افکار این گروه پرداخته است.

در روزهای اخیر دولت عراق ۱۰۰ خانواده عراقی را از اردوگاه الهول در سوریه به عراق بازگردانده و در اردوگاه الجدعه در جنوب موصل اسکان داده است؛ ضمن اینکه قرار است در ماه‌های آتی نیز ۵۰۰ خانواده دیگر بازگردانده شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار