دریادار سیاری در مراسم تجلیل از برترین‌های ورزشی ارتش:

ورزش در ارتش یک اصل است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک اصل است، گفت: پرداختن به ورزش در همه شرایط آب و هوایی برای ما حائز اهمیت است و ورزش در ارتش تعطیل‌بردار نیست.
کد خبر: ۴۵۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 29May 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آیین تجلیل از برترین‌های حوزه ورزشی سال ۱۳۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از طرح ملی ارتش آماده و فعال که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و تبریک روز فرهنگ پهلوانی به همه پهلوانان عرصه دفاع مقدس اظهار داشت: در آن برهه از زمان، رزمندگان اسلام توان دفاعی و رزمی خود را برای دشمنان به معرض نمایش گذاشتند و با رشادت‌ها و ایثارگری‌هایشان در این عملیات کمر دشمن را شکستند.

وی تصریح کرد: استقلال، سرافرازی، خودکفایی و بالندگی که امروز شاهد آن هستیم به برکت خون شهدا به دست آمده و همه مدیون آنان هستیم و با تلاش جهادی باید راه سرخ شهیدان را ادامه دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهمیت ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: از آنجا که نیروهای مسلح به دنبال کسب توان بازدارندگی هستند، باید همواره توان رزمی خود را بالا ببرند تا هیچ کشوری به خود اجازه تعرض به این مرز و بوم را ندهد.

امیر سیاری گفت: در کنار مؤلفه‌هایی چون تجهیزات و امکانات، نیروی انسانی سالم مهم‌ترین مؤلفه و سرمایه اقتدار نیروهای مسلح است لذا باید تلاش کنیم تا نیروی انسانی سالمی در ابعاد جسمانی و معنوی داشته باشیم.

وی گفت: ورزش همگانی در ارتش نهادینه شده و در تمام یگان‌ها صورت می‌گیرد و کارکنان ما حتی در محیطی چون زیردریایی‌ها نسبت به ورزش اهتمام لازم را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک اصل است، افزود: پرداختن به ورزش در همه شرایط آب و هوایی برای ما حائز اهمیت است و ورزش در ارتش تعطیل‌بردار نیست.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه ورزش امروز علمی است و باید به علم ودانش در بحث ورزش توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: توجه به ورزش در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های نظامی، تعطیل نشدن ورزش در شرایط کرونایی، توجه به ساخت و نگهداری و تعمیر اماکن ورزشی، توجه به تهیه و تجهیز وسایل ورزشی مناسب و به‌روز، جذب کارکنان کیفی، توجه به ورزش‌های کاربردی (تیراندازی، شنا، دفاع شخصی، سوارکاری و...)، توجه به مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، شرکت همه کارکنان در ورزش‌های عمومی و همگانی، توجه به ورزش در فضای مجازی و انجام ورزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از انتظارات ارتش از سازمان تربیبت بدنی است.

وی ضمن اشاره به شرایط خاص کشور و تهدیدات داخلی و خارجی به‌ویژه در عرصه فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های مهم در مقابله با جنگ نرم، پرداختن به ورزش قهرمانی و به خصوص ورزش زورخانه‌ای است و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای باعث خنثی کردن بخشی از تهدیدات فرهنگی در جامعه خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: پیشکسوتان عرصه ورزش و قهرمانی و به‌خصوص ورزش زورخانه‌ای مایه عزت و افتخار برای نظام جمهوری اسلامی و مایه خیر و برکت در جامعه هستند و امیدواریم که با گرامیداشت و تجلیل از پیشکسوتان عرصه ورزش و پهلوانی بتوانیم ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار