نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید:

فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در تمام دوران‌ها است

نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید گفت: همواره باید فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان چراغ راه خود در نظر بگیریم و سعی در گسترش و ترویج آن داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ - 30May 2021

فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در تمام دوران‌ها استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام  یوسفعلی شکری امروز در دیدار با معاون، مدیران و کارکنان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با درک عمیق خود از ضرورت انجام کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت دستور تأسیس بنیاد شهید را صادر کردند. امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان نگاه و دغدغه را نسبت به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و به طور کلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به زمان و دوره خاصی نیست و هرگز کهنه نمی‌شود و همواره باید این فرهنگ را به عنوان چراغ راه خود در نظر بگیریم و سعی در گسترش و ترویج آن داشته باشیم. انقلاب اسلامی ما مدیون این فرهنگ است و زنده نگه‌داشتن و ترویج آن اقتدار نظام و انقلاب را تضمین می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات اعتباری در حوزه فرهنگ گفت: با توجه به مسائل موجود در کشور مشکلات اعتباری در تمام زمینه‌ها از جمله حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود که باید با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب این مشکلات را برطرف کرد. همچنین در بنیاد شهید و امور ایثارگران با مسئله بازنشستگی نیرو‌های قدیمی روبرو هستیم که این موضوع نیز مشکلاتی را به دنبال دارد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با تأکید بر اینکه به فرموده امام راحل «بنیاد شهید افضل نهاد‌ها است»، گفت: بر اساس نقطه نظرات کارشناسان و نگاهی که مقام معظم رهبری بر مراتب و لایه‌های مختلف انجام کار فرهنگی دارند، اقدامات فرهنگی و تحولی در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برای سال جاری ۵۴ برنامه را تدارک دیده است که ۲۰ مورد آن از برنامه‌های تحولی و اولویت‌دار است و برای اجرای همه این برنامه‌ها نیازمند بسترسازی هستیم. بهره‌مندی از حضور تشکل‌های شاهد و ایثارگر و مردمی کردن اقدامات و کاهش تصدی‌گری از جمله اقدامات لازم جهت فراهم کردن بستری مناسب برای اقدامات فرهنگی است.

سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت تاریخ‌نگاری و خاطره‌نویسی والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، گفت: نکته مهم و قابل توجه، پرهیز از یکنواختی در اقدامات فرهنگی است و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقد و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی برای برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر و با اهمیت است.

در ادامه این نشست، مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته و ارائه برنامه‌های سال جاری پرداختند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار