سیری بر زندگی‌نامه شهید «احمد شفیع‌زاده»

شهید «احمد شفیع‌زاده» با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک میهن اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات «کربلای ۵» به آرزوی خود که همانا شهادت در راه اسلام بود، رسید.
کد خبر: ۴۵۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ - 01June 2021

سیری بر زندگی‌نامه شهید «احمد شفیع‌زاده»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، تاریخ سرزمین ایران همواره شاهد رشادت‌های مردان و زنانی است که تا پای جان، بر آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستادگی کردند. در این میان، مردان و زنان خطه آذربایجان نیز هم در دوران نهضت انقلاب اسلامی و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس، حماسه‌های زیادی آفریدند و نام بسیاری از آن‌ها مانند شهید «مهدی باکری» در تاریخ ایران جاودانه شد.

«احمد شفیع‌زاده» نیز یکی از مردان غیور خطه آذربایجان است که پس از مجاهدت‌های فراوان، سرانجام در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۵»، در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از زندگی‌نامه شهید «احمد شفیع‌زاده»

«احمد شفیع‌زاده» در ۲۰ فروردین سال ۱۳۳۱ در شهر «ماکو» دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در همین شهر گذراند و پس از اخذ دیپلم در رشته الهیات و معارف اسلامی، در دانشگاه مشهد قبول شده و تحصیلات خود را ادامه داد.

با اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، با سعی و تلاش بیشتر در سازماندهی مردم برای مشارکت در تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی، پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی را گسترش داد و در فرار خود و دیگر سربازان از پادگان نقش فعالی ایفا نمود.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در سال ۱۳۶۲ در گزینش ناظر بر کاروان‌های حج سراسر کشور شرکت و انتخاب شد و از سال ۱۳۶۳ سه‌سال پشت سرهم به مکه مکرمه مشرف شد و در آن‌جا هم، محور فعالیت‌های اسلامی و ضداستکباری و بیدارگرانه بود و کوشش بسیاری داشت.

وی علاوه‌بر همه خصلت‌های انسانی و اسلامی، صفت بارز و بزرگی که داشت بی‌ریایی و اخلاص عملش چشمگیر بود و هیچ‌وقت به‌دنبال خودنمایی نبود و بر اثر همین صفت بارز اسلامی، تعداد دفعات دستگیری در زمان رژیم پهلوی و همچنین دفعات حضورش در جبهه را به‌طور دقیق بیان نمی‌کرد.

احمد بار‌ها از زمان آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌های نور علیه ظلمت شرکت و در نهایت ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ در «شلمچه»، در عملیات «کربلای ۵» جام شهادت را سرکشیده و به آرزوی دیرینه خود رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار