واکنش مقام یمنی به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات جیزان

عضو شورای عالی سیاسی یمن به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات نظامی گسترده در جیزان در جنوب غربی عربستان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۵۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 31May 2021

واکنش مقام یمنی به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات جیزانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن ضمن واکنش به ادعاهای ائتلاف سعودی درباره عملیات نظامی در جیزان، برای تبادل اجساد کشته‌های این ائتلاف در عملیات مذکور اعلام آمادگی کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی، دولت نجات ملی یمن را به دروغ‌پردازی درباره اجرای عملیات نظامی در محور جیزان در جنوب غربی عربستان و انتشار اخباری درباره پیروزی‌های ساختگی در رسانه‌ها متهم کرده بود.

الحوثی در حساب توئیتری خود در واکنش به این اتهامات نوشت: «اگر مشاهده عملیات جیزان به حدی برای شما رعب و وحشت ایجاد کرده که به انکار واقعیت روی آورده‌اید، پس عملیات و صحنه‌های آینده را که به مراتب شدیدتر از این خواهد بود، چگونه خواهید دید؟».

وی به کسانیکه درباره این عملیات نظامی تردید دارند، گفت که آماده تبادل اجساد کشته‌ها از طریق کمیته صلیب سرخ جهانی هستند.

شنبه گذشته دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند ۱۵۰ کیلومترمربع و ۴۰ مقر در محور جیزان را در یک عملیات گسترده نظامی تحت تسلط خود درآورند.

این عملیات در محور الخوبه - وادی جاره انجام شد و طی آن بیش از ۲۰۰ نفر از نظامیان سعودی و سودانی که در قالب ائتلاف عربی در آنجا حضور دارند، به اسارت درآمدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها