عضو جنبش انصار الله یمن:

بحران یمن بدون توقف جنگ و رفع محاصره قابل حل نیست

«علی القحوم» با تاکید بر اینکه حل بحران یمن بدون توقف جنگ ممکن نیست، گفت: صنعا هرگز حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس بدون رفع محاصره این کشور نیست.
کد خبر: ۴۵۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵ - 01June 2021

بحران یمن بدون توقف جنگ و رفع محاصره قابل حل نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: صنعاء هرگز حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس بدون رفع محاصره این کشور نیست.

عضو جنبش انصار الله یمن گفت: مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در سفر به صنعاء اطمینان حاصل کرد که یمنی‌ها برای توقف جنگ اتفاق نظر دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: دستیابی به راه حل‌ها برای بحران یمن بدون توقف جنگ و رفع محاصره آن ممکن نیست و اصلا صحبت از هر موضوعی قبل آن امکان پذیر نیست.

این مقام یمنی تصریح کرد: عبدالملک الحوثی به گریفیتس تاکید کرد که لازم است سازمان ملل در مسیر درست خود حرکت کند و بین مسائل انسانی با همه دیگر مسائل فرق قائل شود.

گریفیتس از روز گذشته سفر خود به صنعاء را با دیدار با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن آغاز کرد.

گریفیتس در دیدار با مسئولان صنعاء، طرح خود در خصوص برقراری آتش‌بس و کاهش محدودیت‌ها برای تردد افراد و نقل و انتقال کالاها از و به یمن را ارائه کرده است.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز روز یکشنبه گفت که الحوثی در این دیدار مرتبط کردن پرونده اوضاع انسانی در یمن با موضوعات نظامی یا سیاسی را رد و از نحوه تعامل سازمان ملل با موضوعات انسانی در یمن انتقاد کرد.

یمن برای هفتمین سال متوالی شاهد تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه این کشور است که تاکنون علاوه بر شهادت شمار زیادی از مردم یمن، تعداد زیادی نیز در این حملات زخمی و آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها