کارگاه‌های آموزشی نویسندگی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد

اولین جلسه از سلسله کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی، ویژه نویسندگان دفاع مقدس استان اردبیل در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ - 01June 2021

کارگاه‌های آموزشی نویسندگی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های آموزشی نویسندگی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، صبح امروز (سه‌شنبه) به‌همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

در این جلسه، «پری آخته» از مدرسان و نویسندگان مجرب ادبیات دفاع مقدس استان اردبیل، به بیان تعریف تاریخ شفاهی و تفاوت‌های آن با خاطره‌نگاری متداول دفاع مقدس پرداخت و استقبال خوانندگان آثار ادبی دفاع مقدس را از تاریخ شفاهی قابل توجه دانست.

وی تاریخ شفاهی را بستری مناسب برای پرداختن به جزئیات و زوایای مختلف وقایع دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثار و گذشت‌های رزمندگان و شهدا مفید است و باعث می‌شود که هم وقایع دفاع مقدس به‌طور کامل توسط راوی روایت شود و هم باعث اعتلای کمی و کیفی نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهد شد.

در این جلسه از کتب تاریخ شفاهی دفاع مقدس صفحاتی برای حاضران خوانده شد و توسط اعضای جلسه مورد بررسی و نقد و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار