دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تشریح کرد؛

دومین مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی با هدف ارتقای مشارکت منطقه‌ای

امیرعبداللهیان ضمن تشریح برنامه‌های دومین مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی، گفت: این مجمع دو روزه با هدف ارتقای مشارکت پارلمانی برای همگرایی منطقه‌ای به میزبانی پاکستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 01June 2021

دومین مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی با هدف ارتقای مشارکت منطقه‌ای

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری دومین مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (پا اکو) به میزبانی پاکستان که بخشی از آن به‌صورت حضوری و بخش دیگر به‌صورت مجازی است، اظهار داشت: این مجمع با هدف ارتقای مشارکت پارلمانی با هدف همگرایی منطقه‌ای برگزار می‌شود و ۱۰ کشور عضو اکو شامل پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان در سطح رؤسای پارلمان‌ها در آن حضور دارند.

وی درباره موضوعات مورد بحث در این مجمع عنوان کرد: این مجمع در پنل‌های گوناگونی با موضوعات اقتصادی، زیست محیطی، تجارت و همگرایی، گردشگری و زنان به مدت دو روز در کمیته‌های مختلف برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به نمایندگانی که از مجلس شورای اسلامی در این اجلاس حضور دارند، اظهار داشت: دکتر قالیباف در مراسم افتتاحیه این مجمع سخنرانی می‌کند و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان، ولی اسماعیلی رئیس فراکسیون اکو، سیداحسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست و فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان در کمیته‌های این مجمع حضور خواهند داشت و مطالب خود را ارائه می‌کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه کمیته‌های این مجمع طی دو روز برگزار خواهد شد، گفت: اختتامیه این مجمع که به میزبانی پاکستان است، نیز عصر فردا برگزار می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار