تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به‌سوی مراکز علمی دراز می‌کند

حجت‌الاسلام «مروی» با بیان اینکه آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به سوی مراکز علمی کشور دراز می‌کند، گفت: تمام اقدامات و تصمیمات بزرگ و کوچک در آستان قدس رضوی باید هدفمند و از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار باشد.
کد خبر: ۴۵۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ - 01June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری بنیاد کرامت رضوی که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در تالار «ولایت» حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تأکیدات امام خمینی (ره) نسبت به ایجاد اعتماد به نفس در جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: از نکاتی که امام راحل عظیم‌الشأن در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به آن بسیار تأکید داشتند، موضوع خودباوری و اعتماد به نفس در نسل جوان بود.

وی خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی را از دستاورد‌ها و برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ تولید علم و فناوری در کشور وجود نداشت، کشور دچار از خودبیگانگی و مقهور علم و دانش غرب و اوج هدف کشور ما آموختن علوم غرب بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، آموختن دستاورد‌های علمی غرب ابتدا کار است و هدف ما رقابت علمی با غرب است.

مروی با اشاره سابقه درخشان مسلمانان در علم و تمدن، گفت: مسلمانان پایه‌گذاران بسیاری از علوم دنیا هستند و بسیاری از دانشمندان غربی در کشفیات علمی خود، تحت تأثیر دانشمندان مسلمان بودند؛ بنابراین آشنایی نسل جوانان با این حقایق به اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند.

وی هوش و استعداد ایرانی‌ها را در دنیا سرآمد خواند و تصریح کرد: باید شرایط ظهور و بروز استعداد و توانایی جوانان با استعداد ایرانی در کشور فراهم شود و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یکی از بهترین بخش‌ها برای تحقق این مهم و جلوگیری از خارج شدن جوانان با استعداد از کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر از ملیت‌ها، نژادها، قومیت‌ها در سنین مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند؛ لذا آستان قدس رضوی بیش از هر دستگاه دیگری سزاوار است تا در مسائل مختلف اقدامات خود را با پشتوانه علمی انجام دهد.

وی افزود: آستان قدس رضوی به کار علمی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان اعتقاد دارد و می‌خواهد در عمل اعتماد به جوانان و جوان‌گرایی را اثبات کند و در همین راستا قائم مقام این آستان از میان جوانان انتخاب شده است.

مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به سوی مراکز علمی کشور دراز می‌کند، عنوان کرد: تمام اقدامات و تصمیمات بزرگ و کوچک در آستان قدس رضوی باید هدفمند و از پشتوانه علمی و منطقی برخوردار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار