مناطق بمباران شده همدان در دفاع مقدس (1)؛

سرنگون شدن 2 فروند جنگنده عراقی در حاشیه شهر همدان

4 مهر 1359 در طول روز و اوایل شب شهر همدان و فرودگاه این شهر مورد تهاجم واقع شد که موجب خسارات کلی به باند فرودگاه و تاسیسات فرودگاهی شد، اما 2 فروند جنگنده دشمن مورد هدف پدافند هوایی قرار گرفت و در حاشیه شهر سرنگون شدند
کد خبر: ۴۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ - 02June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، زمانی که صدام در سال 1359 به ایران حمله کرد علاوه بر مناطق مرزی، شهر‌ها و مناطق مسکونی در سایر نقاط کشورمان را هم مورد حمله قرار داد.

فرودگاه همدان از نقاطی بود که در تاریخ‌های 1359/6/31، 1359/7/2 و 1359/7/4‌ مورد حملات هوایی و بمباران توسط جنگنده‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت.

«فرودگاه همدان»

شرح واقعه‌:

فرودگاه همدان در فاصله 5 کیلومتری شمال این شهر واقع شده که در طول 8 سال دفاع مقدس چندین بار مورد هدف جنگنده‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفته است.

صبح 31 شهریور 1359 فرودگاه همدان و به ویژه باند پرواز مورد تهاجم میگهای دشمن بعثی عراق قرار گرفت که در این حمله 3 فروند میگ دشمن مورد هدف پدافند هوائی پایگاه شهید نوژه همدان قرار گرفت و سرنگون شد. که بلافاصله با همت، تلاش و همکاری برادران مسئول و متعهد باند فرودگاه که دچار خسارت شده بود برای ساعت 7 بعد ازظهر آماده بهره برداری شد.

2 مهرماه 1359 یعنی روز سوم جنگ فرودگاه همدان برای بار دیگر مورد هدف جنگنده‌های دشمن قرار گرفت که موجب خسارات کلی باند فرودگاه گردید. اما خوشبختانه تلفات جانی بدنبال نداشت.

4 مهر 1359 در طول روز و اوائل شب شهر همدان و فرودگاه این شهر مورد تهاجم واقع شد که موجب خسارات کلی به باند فرودگاه و تاسیسات فرودگاهی شد، اما 2 فروند جنگنده دشمن مورد هدف پدافند هوایی قرار گرفت و در حاشیه شهر سرنگون شدند که بدنبال سرنگون شدن میگ‌های عراقی توسط ارتش دلاور ایران و متواری شدن آنها شورای تامین استان همدان ضمن اعلامیه‌ای از مردم ‌شهرستان همدان و حومه خواستند در صورت مشاهده و دسترسی به آنها بدون آنکه آسیبی به آنها برسد به نزدیک‌ترین پایگاه یا مقرر سپاه پاسداران اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها