معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان:

مقاومت پشتیبان ارتش ملی لبنان است/ «اسرائیل» برای همیشه سقوط می‌کند

شیخ نعیم قاسم ضمن اشاره به نقش محوری مقاومت در محافظت از کشور مقابل توطئه‌های رژیم اشغالگر گفت: اگر قدرت بازدارندگی مقاومت نبود، اسرائیل در سال 2006 عقب‌نشینی نمی‌کرد.
کد خبر: ۴۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ - 02June 2021

مقاومت پشتیبان ارتش ملی لبنان است/ «اسرائیل» برای همیشه سقوط می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه البناء، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت عید مقاومت و آزادی در نشست تجمع علمای مسلمان لبنان به پرونده سیاسی این کشور پرداخت و اظهار داشت: تنها راه برای نجات کشور تشکیل دولت است و بدون دادن امتیازات متقابل میان طرف‌های مربوطه به نفع ملت نمی‌توان دولت را تشکیل داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که نمی‌تواند مسائل فرقه‌ای و اعمال فشار به قیمت گرسنگی و درد مردم را تحمل کند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: مدت‌ها قبل ‌گفتیم که مشکل تشکیل دولت کاملاً داخلی است و مهمترین چیزی که مانع تکمیل این پرونده می‌شود تسویه حساب‌های داخلی بر اساس اختلافات فرقه‌ای است که بهای آن را کشور و شهروندان می‌پردازند.

وی گفت: ما اکنون فرصت داریم و باید حرکت کنیم و اگر طرف‌های مربوطه برای تشکیل دولت اقدام کنند به نفع همه است. من اکنون می‌پرسم کدام یک بهتر است؟ کشوری بدون دولت با بحران‌های انباشته شده و خطرناک یا کشوری با یک دولت پایدار که امکان جبران و ترمیم برخی از مسائل با آن وجود دارد.

این مقام حزب الله افزود: 25 مه لبنان را از نقطه ضعف به قوت و از اشغال به آزادی و از تحمیل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت کشوری مستقل منتقل کرد. رژیم اسرائیل بر مبنای تجاوز و اشغالگری و جنایت بنا شده و همواره در حال توطئه چینی برای حمله و جنگ جهت گسترش اشغالگری خود است.

وی اظهار داشت: مقاومت تنها برای مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا نیست، بلکه برای محافظت از لبنان در برابر تهدیدهای رژیم اشغالگر صهیونیستی است که همواره از مقامات این رژیم می‌شنویم و اگر مقاومت و سایر نیروهای لبنانی نباشند رژیم اشغالگر صهیونیستی مجدداً بخش‌هایی از خاک لبنان را اشغال می‌کند و هر کس که در برابر آن بایستد را می‌کشد و خانه‌ها و روستاها را ویران می‌کند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: اگر قدرت بازدارندگی مقاومت نبود اسرائیل از سال 2006 عقب نشینی نمی‌کرد. مقاومت سپر لبنان و پشتیبان ارتش ملی آن است و هرگز جایگزین برای دولت و کشور نبوده و هیچ گونه جاه‌طلبی برای سرمایه‌گذاری روی نیروهای نظامی داخلی ندارد. همچنین مقاومت قدرت خود را افزایش می‌دهد تا همواره در موضع بازدارندگی و آمادگی برای دفاع از کشور باشد. آن دوره‌ای که اسرائیل گزینه‌های خود را تحمیل می‌کرد گذشته و این رژیم دیگر نمی‌تواند به اشغالگری‌های خود مشروعیت ببخشد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: نبرد «شمشیر قدس» ثابت کرد که آزادسازی قدس نزدیک تر از هر زمان دیگری است و این نبرد نقطه عطفی به سوی آزادی کامل قدس به اذن خداوند متعال بود. نبرد شمشیر قدس همچنین معادلات و گزینه‌های جدیدی در درگیری‌ها به وجود آورد. همچنین آزادسازی لبنان در سال 2000 به خوبی نشان داد اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است و اکنون به سمتی حرکت می‌کند که رشته های آن در حال فروپاشی بوده و برای همیشه سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار