عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد؛

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیاسی است نه فنی

سلیمی گفت: گاهی اوقات گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً سویه‌های خاصی دارد و نشان می‌دهد از کار‌های فنی و کارشناسی فاصله معنا داری گرفته است.
کد خبر: ۴۶۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 02June 2021

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاسی است نه فنی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگویی در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۶ برابر سقف برجام است، اظهار داشت: انتظار ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که گزارش‌هایش فنی باشد نه سیاسی، این نهاد تخصصی باید در حوزه مباحث فنی ورود کند و ابزار دست برخی قدرت‌ها قرار نگیرد. گاهی اوقات گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً سویه‌های خاصی دارد و نشان می‌دهد از کار‌های فنی و کارشناسی فاصله معنا داری گرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: آژانس طبق اساسنامه‌اش باید از حقوق کشور‌های عضو حمایت کند، اما تا کنون ندیده‌ایم که از ایران در راستای NPT حمایت کند و این سؤال مطرح است که در چه موردی از حقوق هسته‌ای ایران حمایت کرده است؟ جز اینکه پیوسته مسیر را برای درز اطلاعات تأسیسات هسته‌ای کشور را باز کرده است، جز اینکه در قالب بازدید‌ها اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران را منتقل کرده و منشأ برخی مشکلات در کشور ما شده است.

وی اظهار داشت: ایران از اورانیوم غنی سازی شده ۶۰ درصد در مواردی به‌جز موارد تسلیحاتی بهره می‌گیرد، از این مواد می‌توان در حوزه‌های پزشکی استفاده کرد بنابراین نباید بزرگنمایی نادرستی علیه ایران صورت گیرد.

سلیمی با انتقاد از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: گزارش اخیر این نهاد بین‌الملل نشان داد یا آژانس توان ندارد یا تحت فشار قدرت‌ها غربی گزارش را منتشر می‌کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: آژانس یا توان ندارد یا تحت فشار قدرت‌ها گزارش را منتشر می‌کند، از آژانس توقع می‌رود به مسیر منطقی برگردد و یکبار پاسخ دهد در برابر برخی از کشور‌هایی که عضو هیچ یک از قرارداد‌ها و توافقنامه‌های هسته‌ای نیستند، منطقه ما را آلوده کرده و به‌صراحت هم اعلام کرده‌اند سلاح هسته‌ای دارند چه اقدامی انجام داده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار