آزاده «زکریا شکری»:

محدودیت‌های اسارت مانع عزاداری در سوگ امام نشد

زکریا شکری آزاده و جانباز دفاع مقدس گفت: محدودیت‌های ویژه دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق مانع عزاداری آزادگان در سوگ رحلت امام خمینی (ره) نشد.
کد خبر: ۴۶۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ - 02June 2021

محدودیت‌های اسارت مانع عزاداری در سوگ امام نشدزکریا شکری از پیشکسوتان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل گفت: در اردوگاه «موصل یک» از طرق مختلف از وخامت اوضاع جسمانی امام راحل خبر داشتیم و به همین خاطر با برگزاری مراسم های زیارت عاشورا و دعای توسل برای بهبودی حال امام دعا می کردیم.

 شکری افزود: اسرای ایرانی بسیار نگران حال امام بودند و این مسئله باعث شده بود دیگر رنج های دوران اسارت فراموش شوند.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه گفت: بعثی ها با لبخند خبر ارتحال امام را به اسرا دادند و این کار باعث ایجاد شوک روحی بزرگی به اسرا شد؛ ولی بچه ها با برنامه ریزی دقیق و کارهای ابتکاری چندین روز برای امام عزاداری کردند.

شکری با بیان اینکه محدودیت های ویژه دوران اسارت در اردوگاه های رژیم بعثی عراق مانع عزاداری آزادگان در سوگ رحلت امام خمینی (ره) نشد افزود: پس از با خبر شدن از رحلت امام خمینی (ره) به روضه خوانی و سینه زنی پرداختیم و هفت روز در سوگ امام عزاداری کردیم و با وسایل مختلف و روش های گوناگون پیراهن هایمان را به رنگ مشکی در آوردیم.

این آزاده افزود: داغ ارتحال امام داغ شهدا را در دل اسرا زنده کرد و خاطره حزن انگیز این داغ در غربت، در دلهای آزادگان ماندگاز خواهد بود  و اسرا بعد از ارتحال امام غم سنگینی را در دل خود احساس کرده و برای بازگشت به میهن و زیارت مرقد امام لحظه شماری می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار